Trei cuvinte pe care românii spun că le înțeleg, însă în realitate nu știu ce înseamnă

Publicat: 16 06. 2016, 23:08
Actualizat: 31 01. 2018, 05:10

În urma unui studiu realizat în 18 țări, reiese faptul că românii nu cunosc noii termeni din tehnologie, ci doar pretind că îi cunosc atunci când sunt întrebați acest lucru. 67% dintre persoanele chestionate au declarat că se prefac că înțeleg anumiți termeni sau anumite fraze tehnice, 7% dintre ei făcând acest lucru în mod repetat, chiar de câteva ori pe zi. Între termenii pe care românii spun că îi înțeleg deși nu este așa se numără: Cloud (28%), Emoji (27%) și Streaming (25%). 

În ceea ce privește categoria de vârstă la care această atitudine este întâlnită cel mai des este cuprinsă între 16 și 34 de ani. 

Motivele pentru care românii se prefac că înțeleg terminologia privitoare la noile dispozitive și tehnologii se leagă, cel mai adesea, de teama de a părea ridicoli sau ignoranți în fața colegilor. 3 din 10 români aplică această tactică din acest motiv. Una dintre urmările neînțelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputința utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potențial maxim. Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii români au declarat că neînțelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la întregul potențial.

Inovația tehnologică îi încântă pe români

Românii, la fel ca și europenii, sunt entuziasmați de tehnologiile noi. 92,5% dintre cei chestionați au declarat că sunt entuziasmați de performanțele dispozitivelor pe care plănuiesc să le cumpere. 58% sunt mulțumiți de tehnologiile pe care le folosesc în prezent și de felul în care ele au evoluat de-a lungul ultimului deceniu. În ciuda acestui fapt, 16% dintre cei chestionați admit că le este greu să țină pasul cu tehnologia. 

Tehnologia este cu siguranță mult mai integrată în viața utilizatorilor români și în activitățile lor zilnice, comparativ cu câțiva ani în urmă. 61% dintre utilizatori au declarat că folosesc tehnologia mult mai des decât obișnuiau să o facă în urmă cu doi ani, iar 21% au declarat că se bazează pe tehnologie și s-ar simți pierduți fără ea.