Prima pagină » Știri » Tren vom avea CU SIGURANȚĂ până în 2020 pe Gara de Nord-Otopeni, metrou NU. Șova, despre cum se vor deplasa suporterii la Campionatul European de fotbal

Tren vom avea CU SIGURANȚĂ până în 2020 pe Gara de Nord-Otopeni, metrou NU. Șova, despre cum se vor deplasa suporterii la Campionatul European de fotbal

Tren vom avea CU SIGURANȚĂ până în 2020 pe Gara de Nord-Otopeni, metrou NU. Șova, despre cum se vor deplasa suporterii la Campionatul European de fotbal
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranță" calea ferată, nu însă și tronsonul de metrou.

Tren vom avea cu siguranță; metrou, foarte probabil nu„, a spus Lucian Șova, după conferința de prezentare a bilanțului mandatului său la 6 luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.

A fost găsită soluția – deocamdată, la nivel informal – de a se devia de la linia ferată București-Otopeni, cu supratraversarea DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, și le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitație), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranță„, a spus Lucian Șova.

Ministrul Transporturilor a precizat că „există o cerință a UEFA ca de la aeroport spre oraș să fie asigurată și o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenția celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puțin spus nescuzabil să fim scoși din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiționalități UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an și jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Șova.

România ar putea găzdui o parte din meciurile de fotbal ale Campionatului European din 2020, dar pentru aceasta trebuie să asigure o bună stare a infrastructurii și a capacităților de transport, în condițiile în care numai pe ruta de la Otopeni la București este estimat un flux de 30.000 de călători/suporteri pe zi”.

 

Autor