Tunelul de metrou dintre stațiile Academia Militară și Orizont, finalizat pe firul doi. Când încep lucrările către stația Favorit
Execuția tunelului de metrou dintre stațiile Academia Militară și Orizont, pe firul doi, în lungime de 533 de metri, a fost finalizată cu ajutorul celui de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM), se arată într-un comunicat remis joi de către Ministerul Transporturilor (MT).
Potrivit comunicatului MT, lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei — Pantelimon. Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 și în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al stației, pentru a-și continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea stație, Favorit, în două săptămâni. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri.
„Monitorizăm cu mare atenție aceste lucrări, ca să fim siguri că termenele de execuție vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic și sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.
Graficul de lucrări prevede ca structura stațiilor și a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări și finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosință a tronsonului Râul Doamnei — Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, se mai spune în comunicat.
Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, perioada de realizare a tronsonului Drumul Taberei — Universitate, de pe Magistrala 5, este 2011 — 2017, lungimea traseului este de 9,035 kilometri, iar numărul de stații — 13. În prezent, s-a realizat aproximativ 40% din valoarea contractuală a lucrărilor.
„Perioada de realizare a tronsonului Universitate — Pantelimon este 2013 — 2021. Lungimea traseului este de 8,074 kilometri, tronsonul urmând să aibă nouă stații. În prezent, Metrorex are în derulare alte cinci proiecte majore de infrastructură pentru extinderea rețelei de metrou. Acestea sunt: Linia 6 — legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă — Otopeni, Linia 4 Lac Străulești — Gara de Nord — Gara Progresu, Linia 7 Voluntari — Bragadiru, Linia 3 Anghel Saligny — Preciziei, Extindere Păcii — Centură de Vest și Linia 2 Berceni — Pipera, Extindere Pipera — Zona de servicii și locuințe Pipera — Tunari”, a declarat pentru Agerpres Aurel Radu.