Uber, Clever și Bolt au depus la Guvern o petiție cu 400.000 de semnături. Care sunt solicitările companiilor
Petiția este o inițiativă dedicată celor care doresc ca serviciile moderne de transport urban să continue să funcționeze în România. „Românii, șoferi și utilizatori, au arătat Guvernului că își doresc în continuare un transport urban civilizat. Am demonstrat faptul că utilizatorii dar și șoferii cu care colaborăm susțin reglementarea acestor servicii moderne de transport urban. Ne dorim ca Guvernul României să-și onoreze promisiunea făcută chiar de Primul Ministru și să adopte în ședința de Guvern de săptămâna aceasta ordonanța de urgență care reglementează serviciile de mobilitate urbană”, a declarat Cătălin Codreanu, președintele Asociației Coaliția pentru Economia Digitală.
La depunerea petițiilor au participat și 3 dintre cei peste 100 de șoferi care au fost amendați și cărora le-au fost confiscate numerele mașinilor. „Acum două săptămâni, m-am dus să onorez o comandă, erau un domn și o doamnă. După 200 m metri m-au oprit două echipaje de poliție și mi-au ridicat plăcuțele. De pe 16 mai, au crescut prețurile și timpii de așteptare pentru că oferta de mașini este mai mică. Era evident să se întâmple asta, sunt mașinile noastre și ne temem pentru că le folosim și în interes personal. Dacă ar fi să mai am numere la mașina personală aș face în continuare același lucru pentru că este ceva în care cred și îmi place”, a declarat Oana Mihai (47 de ani) care colaborează cu o aplicație de ridesharing de peste 1 an.
Guvernul a promis în repetate rânduri, cel mai recent pe 23 mai, chiar prin vocea premierului, că până la finalul lunii mai această ordonanță de urgență va fi adoptată. Doar crearea spațiului legal de funcționare a acestor servicii va asigura în continuare funcționarea acestora la întreaga capacitate și va preveni abuzurile, care au luat amploare, împotriva șoferilor parteneri. De la intrarea în vigoare a modificărilor la Legea taximetriei aproape 100 de șoferi au fost sancționați de Poliție prin ridicarea plăcuțelor de înmatriculare fiind lăsați fără o sursă de venit. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platforme a scăzut cu mai mult de jumătate față de o zi normală, iar timpul de așteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicații a crescut de peste patru ori față de media unei zile normale.
Serviciile de ride sharing aduc, anual, beneficii, directe și indirecte, de peste 1 miliard de lei și oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi parteneri. În plus, oferă alternative sigure atât utilizatorilor de zi cu zi, dar și turiștilor care sunt deja obișnuiți cu ele.