„Astăzi (marți-n.r) adoptăm proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane, prin intermediul unor aplicații digitale. Un proiect pe care l-am discutat săptămâna trecută, în prima lectură. Vom stabili o formulă care să asigure transportul pasagerilor în condiții de siguranță și care să încurajeze concurența, astfel încât cetățenii să poată aopta pentru servicii de cât mai bună calitate”, a declarat Viorica Dăncilă, la începutul ședinței de Guvern.
Viorica Dăncilă a adăugat că soluția avută în vedere prin adoptarea unei ordonanțe de urgență privind ridesharingul va asigura transportul pasagerilor și încurajarea concurenței loiale.
Premierul a mai spus că autorizarea administrativă va fi valabilă pe o perioadă de trei ani pentru platformele digitale, cât și pentru operatorii de transport alternativ.
Proiectul de OUG privind reglementarea platformelor de ridesharing a fost, săptămâna trecută, în primă lectură în ședința de Guvern.
Noul proiect de ordonanță de urgență pentru Uber, Clever go și Taxify (Bolt) nu mai prevede ca mașinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseamnă că la orele de maximă aglomerație ar putea depăși 30 lei/km, așa cum au declarat chiar reprezentanții Uber.
Aproximativ 300 de taximetriști au protestat, marți, în Piața Constituției, față de proiectul de ordonanță privind activitatea de ridesharing, despre care spun că e o formă mascată de a face concurență neloială taximetriștilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.