Uber România cere retragerea OUG care reglementează transportul în regim de taxi: Generează abuzuri

Uber România cere retragerea OUG care reglementează transportul în regim de taxi: Generează abuzuri
Publicat: 22/05/2017, 12:59
Actualizat: 03/10/2018, 02:01

Uber România a transmis, vineri, o scrisoare premierului Grindeanu prin care solicită retragerea temporară a proiectului de ordonanță de urgență pentru modificarea legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, prin care scoate din textul legii sintagma „în mod repetat”, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

„Am scris vineri premierului Grindeanu o scrisoare prin care solicităm retragerea temporară a OUG până când vom avea un cadru de reglementare clar, distinct pentru serviciile de ridesharing. Între timp, avem toată disponibilitatea și toată deschiderea de a lucra și a prezenta modele pentru legiferarea serviciilor de ridesharing. Evident, după aceea, când vor fi clarificate toate lucrurile acestea, susținem, așa e normal, să amendăm acele activități de transport care ar putea fi riscante pentru consumator”, a spus Corolea.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Uber, proiectul de ordonanță de urgență ar putea deschide calea unor abuzuri asupra șoferilor parteneri Uber.

„Este foarte posibil ca acest proiect de ordonanță de urgență, dacă trece în această formă să deschidă calea unor abuzuri asupra oamenilor care oferă astfel de servicii de ridesharing, asupra șoferilor parteneri, pentru că în acest moment nu avem, așa cum s-a angajat, totuși, Guvernul, o legislație de ridesharing ca să asigure că face diferența între serviciile de transport ilegale, anonime, nefiscalizate și serviciile de ridesharing așa cum le oferă Uber”, a explicat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt pentru Uber România și zona Balcani.

Altfel, există situații în care șoferii care folosesc Uber să fie amendați sau să le fie suspendate plăcuțele de înmatriculare. Efectul este descurajarea utilizatorului și limitarea opțiunilor pentru consumator, precizează Corolea.

Totuși, proiectul propus de Ministerul Transporturilor nu ar trebui să afecteze Uber, pentru că legea nu definește serviciul de ridesharing. „Această ordonanță de urgență nu ar trebui să ne afecteze, pentru că legea, cu sau fără aceste amendamente, nu ne definește. Uber nu este un serviciu de taxi și nu este cuprinsă în legea care definește serviciile de taxi”, menționează purtătoare de cuvânt Uber România.

În urma întâlnirii cu reprezentanții Guvernului de pe 27 aprilie, Uber a primit confirmări că se va începe lucrul la un model de reglementare distinct pentru acest tip de serviciu de ridesharing.

„Am explicat din nou modelul nostru. Am agreat să începem să lucrăm la un cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca Uber. Au zis >. Noi le-am trimis mai multe informații despre serviciul Uber, diverse domenii de reglementare, din Statele Unite și din Uniunea Europeană”, a precizat Alexandra Corolea.

„Această OUG a fost dată la cererea celor de la COTAR”, a declarat Alexandra Corolea.

Uber are 300.000 de utilizatori în România care au folosit cel puțin o dată serviciul. În București sunt peste 250.000 de utilizatori. Serviciul mai este prezent în Brașov, Timișoara și Cluj.

În prezent, în legea care reglementează transportul în regim de taxi și în regim de închiriere se constituie contravenție și se amendează cu 1.000-5.000 de lei persoanele fizice sau juridice „pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul (…)”.

Potrivit proiectului de ordonanță de urgență, sintagma „în mod repetat” este scoasă din articolul 55, punctul 3, litera h, iar articlolul va avea următoarea formă: „h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)”.

„Actualele dispoziții ale Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, nu prevăd o sancțiune clară pentru cei care desfășoară activitate de transport în regim de taxi fără autorizație taxi valabilă, aspect care creează posibilitatea derulării unor activități de transport ilicit”, potrivit motivării emiterii actului normativ.

„Având în vedere dificultatea aplicării de către organele de control a uneia din sancțiunile prevăzute de Legea nr. 38/2003, ca urmare a imposibilității demonstrării caracterului repetat al faptei prin care se efectuează transport fără a se deține autorizație taxi valabilă, este necesar a se interveni asupra uneia din actualele dispoziții ale respectivei legi, în sensul de a se revizui sancțiunea aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea acestei activități fără a se deține autorizație taxi valabilă”, se mai arată în motivare.

„Aplicarea sancțiunii se va putea face direct de către organele de control, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei”, se precizează în motivarea actului normativ.

Proiectul de act normativ este în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Transporturilor; data limită pentru primirea de propuneri sau observații este 28 mai 2017.

Printre revendicările emise de Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) în contextul protestelor de la sfârșitul lunii aprilie se numără și eliminarea sintagmelor „permanent” și „în mod repetat” din textele de lege.

„Cerem eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” și „în mod repetat”, care blochează posibilitatea de acțiune a autorităților, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizați. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală, prin introducerea deliberată a acestor doi termeni juridici care, practic, modifică legea”, se arată în comunicatul transmis de COTAR în luna aprilie.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Diaspora răstoarnă TOT ce se știa! Marcel Ciolacu nu există în rezultatele de peste graniță
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Cum a ajuns Ion Iliescu primul președinte al României democrate. Istoria marcată de minciuni, proteste...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Ce avere are Călin Georgescu, candidatul care a provocat cea mai mare surpriză la alegerile...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
BREAKING! Nicolae Ciucă a demisionat după DEZASTRU
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Rezultat: Referedumul a trecut pragul şi varinta DA are peste 50%....
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Cristian Cioacă nu mai scapă. Decizia luată după moartea Elodiei Ghinescu
Rezultate parțiale BEC, la 99,55%. Georgescu, pe primul loc. Lasconi și Ciolacu, pe muchie de...
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Unde va fi înmormântat Gabriel Cotabiță
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Civilizațiile extraterestre inteligente și-ar putea transforma stelele în „nave spațiale naturale”, sugerează un cercetător