„În urma declarațiilor de ieri (n.r. marți) ale viceprimarului Aurelian Bădulescu, precizăm că respingem categoric toate acuzațiile că UBER România sau șoferii-parteneri ar face evaziune fiscală. Atât UBER România, cât și șoferii-parteneri plătesc impozite și taxe pentru activitățile pe care le desfășoară. Absolut toate cursele făcute prin aplicația UBER sunt fiscalizate, tranzacțiile sunt digitale, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă. Din tariful unei curse, între 75 și 80% rămâne la șoferul-partener, care colaborează cu Uber printr-un PFA sau SRL și care plătește mai departe taxe și impozite către bugetul statului și bugetul orașului în care își desfășoară activitatea. Mai mult, serviciul UBER aduce transparență într-un domeniu bazat aproape în totalitate pe numerar”, a transmis purtătorul de cuvânt Uber România, Alexandra Corolea.
Potrivit Alexandrei Corolea, „UBER este un serviciu care aparține economiei digitale, un serviciu care nu este încă reglementat în România. Suntem primii care susținem că avem nevoie de o legislație care să acopere serviciile pe care noi le oferim. Vrem să discutăm cu autoritățile publice din orașele în care activăm pentru a găsi o soluție de reglementare care să vină în sprijinul comunităților”.
Viceprimarul general al Municipiului București, Aurelian Bădulescu, a declarat marți, pentru MEDIAFAX, că aplicațiile precum Uber sunt răspunzătoare de o evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro lunar. „Aceștia (n.r. aplicațiile de transport) produc la nivelul României o evaziune fiscală lunară de cel puțin 9-10 milioane de euro”, a spus Bădulescu.
Potrivit viceprimarului, Uber este „o activitate neautorizată”, care încalcă legea taximetriei și hotărârea Consiliului General al Muncipiului București. „Activitatea aplicației Uber este de tip ilicit pe piața transporturilor din Municipiul București. Uber-ul este, la acest moment, o activitate neautorizată, nelegală și care încalcă atât legea taximetriei, cât și hotărârea de Consiliu General al Muncipiului București care reglementează activitatea de taxi în Municipiul București”, a declarat Aurelian Bădulescu.