Testele efectuate în laboratoare sunt criticate de organizațiile de mediu pentru că subestimează nivelul real al emisiilor poluante ale automobilelor diesel, relatează Automotive News.
Asociația producătorilor auto europeni (ACEA) susține că noul sistem de testate a emisiilor va impune companiilor să facă schimbări majore în testarea și dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru că reglementările sunt incomplete.
„Industria trebuie să proiecteze în prezent pentru a respecta reglementări care vor fi cunoscute abia anul viitor. Schimbările pot fi făcute după ce va exista claritate în privința noului sistem de testare”, se arată într-un comunicat al ACEA.
Potrivit asociației, actuala propunere este incompletă pentru că nu respectă mai multe criterii, și anume existența unui set complet de cerințe, a unor limite specifice de performanțe, precum și a datei de aplicare a noilor reglementări, având în vedere că data de septembrie 2017 nu este confirmată încă de legislația UE.
ACEA cere autorităților europene de reglementare să prezinte o propunere completă până cel târziu în lunile iunie sau iulie.
Automobilele diesel sunt populare în Europa, reprezentând jumătate din vehiculele noi comercializate, întrucât motoarele diesel au un consum mai redus de carburant, cu 15%-20% față de modelele pe benzină. Consumul mai redus de carburant înseamnă și emisii mai mici de dioxid de carbon, care influențează schimbările climatice, dar motoarele diesel emit cantități mai mari de oxid de nitrogen și particule care provoacă astm, cancer pulmonar și alte boli respiratorii.
Politicieni din țări precum Franța și Marea britanie analizează reglementări prin care să interzică sau să limiteze circulația automobilelor diesel în orașe afectate de smog, cum sunt Londra și Parisul. În Paris, autoritățile vor să elimine din oraș vehiculele diesel aproximativ din 2020.
Asociația de mediu Transport & Environment a anunțat că noile reguli de testare vor contribui la eliminarea automobilelor diesel poluante. Următorul pas este stabilirea de către Comisia Europeană și statele membre a limitelor pentru testele din lumea reală și momentul din care vor fi aplicate, potrivit asociației.
„Menținerea actualului sistem de testare ineficient a dus la înrăutățirea poluării și la consecințe extinse asupra sănătății și la perspectiva ca primăriile să interzică vehiculele diesel”, se arată într-un comunicat al organizației de mediu.
Potrivit unui studiu al The International Council on Clean Transportation (ICCT), emisiile poluante ale vehiculelor diesel măsurate în condiții reale erau în 2013 cu 33% mai mari decât cele măsurate în laboratoare autorizate.
Modificarea sistemului de testare, deși anticipată, este o lovitură dură pentru producătorii auto întrucât, în afară de această schimbare, aceștia vor trebui să respecte și limite mai stricte pentru emisiile de dioxid de carbon, din 2021.
Potrivit unei analize a Exane BNP Paribas, dacă noul sistem de testare va identifica un nivel al emisiilor cu 10% peste cel măsurat în prezent în laboratoare, atunci costurile de proiectare ar putea crește cu până la 400 de euro pentru un vehicul.
Producătorii de mașini de serie, care în general câștigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectați, avertizează analiștii Exane BNP Paribas, care consideră că „jocul pentru diesel s-a terminat”.
Cele mai recente standarde europene impun reducerea emisiilor de oxid de nitrogen la 80 de miligrame per kilometru, de la 180mg/kilometru, pentru automobilele noi comercializate din luna septembrie a acestui an.