Primul tronson din proiectul de infrastructură denumit Drumul Apusenilor a fost deschis circulației. Acest sector de drum a fost recepționat cu 3 luni mai repede decât termenul anunțat în contract.
Potrivit ProMotor, finalizat face parte din ,,Drumul Apusenilor”, Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale – Remeți – Cluj, proiect finanțat din fonduri europene.
Lucrările pe celelalte tronsoane, Beiuș – Stâna de Vale – Barajul Leș au ajuns la un stadiu de execuție de peste 40%, termenul de finalizare fiind noiembrie 2023. Proiectul a fost inițiat în 2012 – 2016 de Consiliul Județean Bihor.
Cele două sectoare de drum sunt realizate în comun de către consiliile județene Bihor și Cluj, din fonduri europene.
Cei aproximativ 13 kilometri finalizați din Drumul Apusenilor se continuă în județul Cluj, până la legătura cu Drumul Național 1, tronson pe care încă se lucrează. Șoseaua montană cu două benzi, care șerpuiește spre dealul Caprei, este un adevărat spectacol pentru șoferi.
”E finalizat de o perioadă bună de timp. Dar problema majoră sunt camioanele cu lemne şi utilajele forestiere care din păcate vor contribui la deteriorarea asfaltului!”, comentează un interanut pe pagina de Facebook a Vicepreședintelui Consiliul Județean Bihor Mircea Mălan. Acesta răspunde: ”Facem în permanență controale a greutăți vehiculelor care circulă pe drumurile județene. Dacă vedeți ceva în neregulă vă rog să ne anunțați.”
Transalpina, Transfăgărășanul și Transrarăul sunt cele mai spectaculoase șosele din România. Ele oferă peisaje de vis celor care călătoresc cu mașina. Alături de acestea se va alătura, în curând, și Drumul Apusenilor.
Transfăgărășanul a fost desemnat ca fiind cel mai frumos drum al României, iar Transalpina sau ”Drumul Regelui” este cel mai înalt drum rutier din România. Transrarău sau ”Drumul Comorilor” are aproximativ 28 de kilometri și leagă Pojorâta, localitate aflată pe Valea Moldovei, de Chiril, localitate aflată pe Valea Bistriței. Transrarău şerpuieşte prin pădurile Bucovinei şi, spun unii, poate rivaliza cu Transfăgărăşanul şi Transalpina, cele două şosele montane celebre din România.