Pilotul elicopterului SMURD e pregătit de zbor și cere permisiunea de decolare spre Cahul.
Discuție pilot elicopter SMURD – turnul de control:
Pilotul elicopterului SMURD: Vrem să mergem la Cahul și apoi să ne întoarcem la Chișinău.
Turn de control: Foxtrot 409. Recepționat.
Pilotul elicopterului SMURD: Suntem gata de plecare.
Turn de control: Foxtrot 409, vântul 070 grade, 14 maximum 18 noduri (22,5 – 29 km/oră, n.r). Aveți condiții de zbor.
După ce primește permisiunea să zboare, pilotul SMURD e avertizat din nou de condițiile meteo nefavorabile.
Pilotul elicopterului SMURD: Bună ziua! Plecare de pe aeroportul din Chișinău către Cahul, acum trecem de granița Chișinăului.
Turn de control: Către echipajul Foxtrot 409, vă rog să țineți cont că în zona Cahul există o concentrare de nori.
Pilotul elicopterului SMURD: Am recepționat informația.
După această ultima discuție dintre pilot și controlorii aerieni, elicopterul dispare de pe radare. Controlorii de trafic încearcă să ia legătura cu pilotul de mai multe ori. Ei îi contactează și pe piloții altor curse aeriene, în încercarea disperată de a regasi elicopterul SMURD Iași, scrie tvr.
Aparatul la bordul căruia se aflau patru salvatori, cetățeni români, s-a prăbușit într-o localitate din raionul Cantemir din Republica Moldova.