Mesajele semnalau un fum intens și au declanșat alarmele în partea din față a aparatului, unde sunt situate părțile sale vitale, panoul electronic de bord, și totodată, deteriorarea geamurilor din partea dreaptă a cabinei.
Mesajele durează aproximativ două minute, alertând echipajul cu privire la fumul detectat în toalete și un compartiment amplasat sub podeaua carlingii avionului, potrivit WSJ. Acest compartiment conține o parte esențială a calculatorului de control al zborului care, potrivit mesajelor, s-a defectat notează WSJ, menționând însă că indiciile nu sunt suficiente pentru a stabili dacă la bord a fost o bombă sau a fost vorba de alte cauze care au provocat dezastrul.
Aceeași ipoteză este avansată și de CNN care notează că „au fost alerte de fum la bordul zborului 804 EgyptAir cu câteva minute înainte de a se prăbuși în Marea Mediterană”, informațiile fiind obținute dintr-o captură de ecran furnizată de o sursă egipteană.
„Suntem la curent cu aceste informații apărute în presă. În acest stadiu, nu le pot nici confirma, nici nega”, a declarat pentru AFP un oficial al Ministerului egiptean al Aviației Civile.
Potrivit surselor citate WSJ, mesajele ar putea releva un incendiu sau chiar o mică explozie în partea din față a aeronavei, suficient de puternică pentru a declanșa detectoarele de fum sau o anumită deteriorare a ferestrelor.
Cu toate acestea analizele efectuate de către SUA ale imaginilor din satelit nu au furnizat până acum niciun indiciu că la bordul avionului EgyptAir prăbușit joi în drum spre Cairo s-ar fi produs o explozie.
Fuselajul avionului MS804 a fost găsit vineri în largul orașului egiptean Alexandria. Avionul aparținând companiei EgyptAir avea la bord 66 de persoane.
Anchetatorii francezi confirmă mesajele de alarmă de fum
Anchetatorii aviatici francezi confirmă că sistemele automate ale avionului EgyptAir au semnalat că au detectat fum la bord cu puțin timp înainte de prăbușire, indicând un posibil incendiu la bord, informează Reuters online.
Biroul de anchete și analize pentru securitatea aviației (BEA) a anunțat că mesajele ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) emise de avion indicau detectarea fumului la bord cu puțin timp înainte de prăbușirea în mare, confirmând astfel rapoartele din mass-media.
„Aceste mesaje nu ne permit să tragem o concluzie cu privire la ceea ce ar fi putut cauza fumul sau incendiul la bordul aeronavei”, a declarat un purtător de cuvânt al agenției franceze pentru securitatea aviaței, adăugând că mesajele au indicat faptul că fumul a fost detectat către partea din față a cabinei.
El a declarat că prioritatea este de a găsi avionul și cele două echipamente care înregistrează date de zbor, acestea conținând înregistrările de voce din cabina de piloților și date transmise de sistemele avionului.