Prima pagină » Știri » Un avion hipersonic de pasageri, noua soluție pentru curse extrem de scurte. În cât timp ar putea fi realizat un zbor din Germania, în SUA

Un avion hipersonic de pasageri, noua soluție pentru curse extrem de scurte. În cât timp ar putea fi realizat un zbor din Germania, în SUA

Un avion hipersonic de pasageri, noua soluție pentru curse extrem de scurte. În cât timp ar putea fi realizat un zbor din Germania, în SUA

Un avion de pasageri hipersonic va fi capabil să scurteze timpul de călătorie conisderabil față de cursele normale. Astfel, un zbor din Germania în SUA ar putea fi realizat în doar două ore și jumătate. Iată cum este posibil.

Aeronava Destinus este proiectată să zboare cu o viteză de cinci ori mai mare decât cea a sunetului.

Înființat în 2021, start-up-ul cu o echipă de 120 de specialiști din Spania, Franța și Germania a testat deja cu succes primele două prototipuri și speră să transporte primii pasageri după 2030.

Până la finalul acestui an îl va testa și pe al treilea, care va folosi hidrogenul drept combustibil, transmite CNN.

Un astfel de avion va putea face cursa de la Frankfurt la Sydney în 4 ore și 15 minute sau de la Memphis, SUA, la Dubai în 3 ore și jumătate, spun producătorii.

Aceste planuri vin în contextul în care, după retragerea faimoaselor avioane supersonice de pasageri Concorde, în urmă cu două decenii, toate inițiativele de a le înlocui cu aeronave similare ca viteză au fost sortite eșecului.

Managerului diviziei de dezvoltare al start-up-ului spune că modelul Destinus este diferit, deoarece nu folosește kerosenul drept combustibil, un lucru care permite ca aeronava să fie mult mai ușoară și mai fezabilă.

„Scopul este să poți zbura peste undele de șoc”

„Încercăm să facem vehicule cu o autonomie de zbor foarte-foarte mare. Vrem să zburăm din Europa până în Australia la viteză Mach 5. Folosirea kerosenului înseamnă că vehiculul va deveni foarte greu, în timp ce hidrogenul este foarte ușor în comparație”, a declarat Martina Löfqvist.

Aceasta a adăugat că hidrogenul este un combustibil nepoluant care devine tot mai ieftin de produs.

De altfel, și gigantul Airbus a anunțat că dezvoltă propulsoare pe hidrogen și va începe testele de zbor din 2026.

Zbor cu ajutorul undelor de șoc Forma avioanelor este cea a unei piramide cu partea inferioară plată, iar dimensiunea aripilor este una redusă, un model dezvoltat în anii 1950, dar care nu a fost pus niciodată în practică.

„Scopul este să poți zbura peste undele de șoc care sunt generate chiar de vehicul. Este o formă foarte eficientă și îți permite să folosești mai puțin combustibil, pentru că întâmpini o rezistență mai redusă a aerului”, a mai spus managerul.

Desigur, forma ar putea avea parte de modificări pe măsură ce testele continuă.

Unul dintre motivele pentru care testele de până acum s-au succedat destul de repede este că prototipurile au fost proiectate să zboare fără pilot, ceea ce permite o libertate mai mare în testare.

Modelele vor crește în dimensiuni pe măsură ce continuă testele. Destinus 3, următorul prototip care va fi lansat anul acesta, va avea o lungime de 10 metri.

„Are aproape aceeași lungime ca cel precedent, însă este de 10 ori mai greu și probabil de 20 de ori mai complex când vine vorba de structură și sisteme de propulsie”, a mai precizat managerul.

Pe măsură ce prototipurile vor crește în dimensiuni iar siguranța în zbor va fi confirmată, va fi proiectată și cabina pilotului.

Scopul start-up-ului este ca până în 2030 să aibă o aeronavă capabilă să transporte 25 de pasageri, clasa busines.

Iar până în 2040 să aibă un avion capabil să transporte mai mulți pasageri, la diferite clase.

„Prețurile la hidrogen vor scădea semnificativ și vom putea reduce costurile zborurilor în mod semnificativ, de asemenea, pentru aceste zboruri foarte lungi”, spune Martina Löfqvist.

De altfel, compania a obținut, pe lângă investiții private, și fonduri din partea statului spaniol în valoare de 26,7 milioane de euro pentru a dezvolta tehnologia propulsoarelor cu hidrogen, un semn că această tehnologie ar putea fi cheia industriei aviatice în viitor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate