O treime dintre apelurile non urgente sunt făcute de persoane care solicită diferite informații care nu sunt de competența Serviciului 112, potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).
„Câteva exemple de astfel de cazuri:
– nu pot returna produse la magazin,
– este zi și este aprinsă lumina pe stradă,
– doresc să își încarce cartela telefonică,
– vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este,
– nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou.
Sunt doar câteva exemple de cazuri care nu sunt urgente și, mai mult decât atât, nu sunt de competența Serviciului 112. În această ultimă categorie, cele mai mari procente sunt în București, Iași, Neamț, Gorj, Buzău. Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018, o persoană din București a apelat Serviciul 112 de 21.567 de ori„, se arată în comunicat.
Nu e singurul care a abuzat de Serviciul 112. O persoană din Iași a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamț de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzău de 8.847 de ori.
Cu ocazia împlinirii a 15 ani a numărul unic de urgență 112, Poliția Română a întocmit o listă cu cele mai amuzante apeluri primite:
– Am 80 de ani și vă rog să facem împreună o pândă sub remorca din fața casei. Poate așa reușim să o prindem pe amanta soțului. Nu e mai tânără decât mine. Are 85 de ani, dar…
– Bărbatul meu nu vrea să își facă datoria de soț. Credeți că mă puteți ajuta în acest sens?
– Am nevoie să mă deplasez urgent într-un loc. Știu că Poliția vine mai repede decât taxi-ul. Mă puteți ajuta, vă rog?;
– Un parapantist este în pericol. Se află la o înălțime foarte mare! Vă rog să îl ajutați!!!
– Am nevoie de sprijin! Găinile vecinului au intrat la mine în curte
– Nu am nicio urgență. Am sunat la 112 pentru că aici mi se vorbește frumos.
Potrivit STS, operatorii 112 au preluat în 2018 12.735.836 apeluri, din care 5.748.787, adică 45,1%, au fost urgențe, iar 6.987.049, însemnând 54,9%, au fost non-urgențe.
Astfel, cazurile au fost transferate către
– Ambulanță – 57,8%
– Poliție – 22,4%
– ISU-SMURD – 16,2%
– Jandarmi – 3,4%
– alte agenții – 0,2%.
„Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgență, 54,9% dintre apeluri au fost pentru situații non-urgente. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Mureș (68,1%), Covasna (65,8%), Vrancea (64,1%), Gorj (64,1%), Călărași (63,6%) și Argeș (63,5%). În București, 45,1% din totalul apelurilor au fost non-urgențe. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente”, precizează comunicatul.
Foto: Captură