Deputatul PNL Mihăiță Calimente îi cere ministrului Dan Șova să precizeze cu ce bani este reparată autostrada Arad-Timișoara, deschisă circulației în 2011, înainte de finalizare, și reasfaltată acum și dacă există o înțelegere între stat și constructor ca reparațiile să fie făcute din bani publici.
Deputatul de Arad Mihăiță Calimente a declarat, joi, într-o conferință de presă, că autostrada Arad-Timișoara a rămas în faza de șantier, la un an și jumătate de la deschiderea circulației, „doar că între timp viteza permisă a scăzut de la o sută de kilometri la oră la doar 60 de kilometri la oră”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Am văzut că s-a redeschis șantierul pe autostradă, care de fapt nu a fost închis niciodată. Tot stratul de rulare se reface și abia acum se așează panourile antiorbire dintre sensurile de circulație. Probabil va mai dura mult până când va fi gata această autostradă”, a spus Calimente.
Parlamentarul a adăugat că săptămâna viitoare îi va transmite ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova (PSD), o scrisoare prin care îi cere să răspundă cu ce bani se repară șoseaua.
„Întrebarea pe care i-o pun ministrului Șova este cine plătește toate aceste reparații, pentru că, din ce știu eu, atunci când era în prag de alegeri și aveau nevoie de evenimente și Boc să se plimbe, au forțat constructorul să facă autostrada, bănuind constructorul că vor avea probleme în urma faptului că sunt grăbiți, iar drumul este deschis înainte de finalizare”, a spus deputatul PNL.
Deputatul afirmă că ar putea exista „un contract prin care constructorul nu își asumă problemele care apar, iar reparațiile să rămână în sarcina statului”.
„Șova trebuie să răspundă dacă există o astfel de înțelegere între Guvern și constructor”, a spus Calimente.
El a adăugat că „ar trebui să fie imputată paguba celor care au instigat firma să facă lucrările la calitatea la care s-au făcut”, referindu-se la membrii fostei guvernări PDL.
Autostrada Arad-Timișoara, deschisă traficului în decembrie 2011, în urma unei investiții de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltată pe toată lungimea, după ce stratul de suprafață a început să se deterioreze, polițiștii impunând restricții de viteză pe segmentele aflate în lucru.
Potrivit Biroului de Poliție Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timișoara a fost restricționată la 60 și 80 de kilometri la oră în mai multe puncte, având loc atât lucrări de reasfaltare, cât și alte lucrări programate, precum la poduri sau la acostamente.
Conform sursei citate, s-au mai impus restricții de viteză de 80 de kilometri la oră în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite și vopsite, dar și în zonele în care se lucrează la acostamente, iar utilajele se află pe banda de urgențe.
Autostrada dintre Arad și Timișoara a fost deschisă traficului în decembrie 2011, iar la acea dată era asfaltat drumul, însă nu erau terminate alte lucrări, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.
De la deschiderea circulației, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparații, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat și în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri. Reprezentanții Regionalei Timișoara a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podețe din cauza infiltrațiilor de apă pentru că autostrada nu a fost finalizată și nu există încă pe toată lungimea drumului șanțuri de scurgere laterale.
De asemenea, în urmă cu o lună viaductul care leagă, peste autostradă, localitățile Șagu și Hunedoara Timișană a intrat în reparații după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.
Lucrările sunt executate de consorțiul FCC Construccion și Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri și face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.