Prima pagină » Știri » Un director de aeroport: Să intervină Iohannis și Dăncilă, pierdem 20 de milioane de euro. Consiliul Județean Cluj reacționează: Minciuni fără scrupule

Un director de aeroport: Să intervină Iohannis și Dăncilă, pierdem 20 de milioane de euro. Consiliul Județean Cluj reacționează: Minciuni fără scrupule

Un director de aeroport: Să intervină Iohannis și Dăncilă, pierdem 20 de milioane de euro. Consiliul Județean Cluj reacționează: Minciuni fără scrupule
Directorul Aeroportului Cluj cere intervenția președintelui Iohannis și a premierului Dăncilă, spunând că activitatea este blocată și aeroportul pierde 20 de milioane de euro. Consiliul Județena Cluj susține că, de fapt, sunt „minciuni fără scrupule" ale directorulului Aeroportului Cluj.

Directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat, marți, într-o conferință de presă, că prejudiciul estimat în urma blocajelor și a pierderii unor proiecte cu finanțare europeană se ridică la 20 de milioane de euro.

„Trei membri ai Consiliului de Administrație a Aeroportului Cluj au blocat nejustificat proiectele aeroportului, prejudiciul iminent legat de fondurile europene poate să ajungă la 20 de milioane de euro și chiar mai mare pe termen lung. Este halucinant că cei trei refuză achiziționarea a două mașini noi de pompieri, în condițiile în care 98% din valoare este finanțare nerambursabilă europeană și doar 2% este contribuția aeroportului. Calea de rulare, vechea pistă în funcțiune de 50 de ani, are probleme grave legate de starea tehnică, trebuie să facem una nouă, dar cei trei se opun cu scopul de a bloca aeroportul. Având în vedere aceste blocaje și faptul că o consecință este favorizarea aeroporturilor din Debrecen și Budapesta, ne adresăm președintelui Klaus Iohannis și premierului Viorica Dăncilă, pentru a ne ajuta să evităm acest blocaj”, a spus Ciceo.

Potrivit acestuia, calea de rulare Delta este prioritate zero și mai poate fi folosită până la începutul anului 2021, după care va fi scoasă din uz, ceea ce va genera pierderi de trafic de 50% și pierderi financiare.

„Calea de rulare este cuprinsă în Masterplanul de Transport al României, acolo sunt suprafețe de mișcare aferente, este inclusă. (…) Masterplanul este doar orientativ”, a subliniat directorul aeroportului clujean.

O altă problemă identificată este neaprobarea de către CA a Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj a condițiile Ministerului Transporturilor pentru proiecte de investiții din fonduri europene în echipamente de securitate, în special cele legate de controlul bagajelor de cală, operațiune periclitată dacă nu se fac achizițiile până în septembrie 2020.

În replică, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Cluj, Valentin Jucan, a declarat, marți, corespondentului MEDIAFAX, că tot ceea ce a întreprins directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, în ultimele săptămâni, a fost de natură de a influența justiția, deoarece miercuri Curtea de Apel Cluj trebuie să se pronunțe în legătură cu legalitatea hotărârii CJ Cluj de numire a noilor membri în Consiliul de Administrație a aeroportului clujean.

„Declarațiile legate de cei trei membri ai CA că sabotează, că blochează activitatea, că se favorizează aeroporturile din Debrecen și Budapesta, sunt minciuni fără scrupule cu scopul de a pune presiune pe un judecător. În legătură cu afirmațiile publice făcute de David Ciceo, CJ Cluj a sesizat CSM, respectiv Inspecția Judiciară, considerând că este vorba de presiuni inadmisibile”, a spus Jucan.

În ceea ce privește calea de rulare a aeroportului, purtătorul de cuvânt al CJ Cluj a precizat că aceasta este o investiție neavizată de Consiliul de Administrație și neaprobată de plenul Consiliului Județean Cluj.

„Cu toate acestea, directorul aeroportului își permite, în fals, să urce în sistemul public de licitații proiectul de scoatere la licitație a căii de rurale. Înainte de a angaja banii publici, ar trebui să își valideze, legal, acest decizii luate ca și când ar fi singur acasă. Dânsul conduce aeroportul ca și când este curtea proprie. Există o prioritizare, există niște sume pe care CJ le poate sau nu să le pună la dispoziție. Faptul că Masterplanul de Transport al României, adoptat prin HG, este orientativ pentru dânsul, este o nebunie totală, adică o respectă sau nu. Dânsul se poate adresa și președintelui României, deși acesta nu are nicio competență în acest caz, și premierului, poate face orice dorește, dar din punctul nostru de vedere legea prevalează, fiind înaintea intereselor d-lui Ciceo”, a mai spus Valentin Jucan.

Citește și