„CNAIR reușește, și sub noua guvernare, să țină închisa deja de 5 luni o investiție de sute de milioane de euro, sub niste pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august. Dupa expertize minuțioase au fost găsite probleme la aparatele de reazem podului peste Mureș. CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumina gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul, este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câtiva milimetri, și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară”, spun membrii asociației.
Asociația Pro Infrastructură consideră lucrările la podul Peste Mureș o „nouă bătaie de joc” a autorităților și acuză politicienii din noua guvernare că vor da în trafic lucrarea în funcție de orgoliile proprii.
„Acest pod chipurile avariat este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT (Ministerul Transporturilor n.r.) la adresa românilor. Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 22 de kilometri de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și a funcționarilor de la CNAIR. Se va deschide când le convine dumnealor. Nu este prima oară, tronsonul A10 Aiud-Turda a fost închis 7 luni pentru presupuse probleme la asfalt. Și acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat câteva ore, pentru salvarea onoarei administrației drumurilor. Între timp cetățenii circulă pe DN. Ce contează că România este în subsolul clasamentului european al siguranței rutiere, sau a celui privitor la kilometrii de autostradă?”, au mai scris membrii Pro Infrastructură.
Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri, semnarea unui contract de 280 de milioane de lei și începerea lucrărilor pentru repoziționarea și înlocuirea aparatelor de reazem la podul peste Mureș, pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 3.
Foto: Asociația Pro Infrastructură / Facebook