Ghosn a folosit proprietățile din Rio de Janeiro, Paris, Amsterdam și Beirut, dar a primit și compensații, au declarat directorii de la Nissan, citați de NHK.
Șeful alianței Renault-Nissan-Mitsubishi a fost acuzat că și-a SUBEVALUAT veniturile cu circa 35 milioane de dolari, scrie The Independent.
În umbra acestui scandal imens, care riscă să zdruncine industria auto franceză și asiatică, ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a declarat că Renault ar trebui să renunțe la serviciile lui GHOSN. Renault va organiza marți o ședință de urgență, pentru a vedea ce pași urmează după arestarea lui Ghosn în Japonia și debarcarea sa iminentă de la Nissan, compania pe care a salvat-o, practic, de la FALIMENT.
Le Maire a declarat pentru cei de la France-Info că Ghosn nu mai poate conduce Renault, din cauza acuzațiilor. Astfel, se va căuta un interimar. Ministrul a adăugat că autoritățile franceze au examinat raportările fiscale ale lui Ghosn și NU au descoperit nereguli.
Al treilea membru al alianței, Mitsubishi, a precizat că va organiza o ședință pentru a discuta despre debarcarea lui Ghosn din funcția de președinte.
Luni, arestarea lui Ghosn a marcat decăderea abruptă a unuia dintre cei mai respectați CEO din industria auto, care a reușit să repună pe picioare Renault și Nissan, începând cu anii 1990.
O anchetă realizată la Nissan a relevat că, dincolo de raportarea subevaluată a salariului său, Ghosn a comis și alte nereguli, inclusiv utilizarea banilor companiei în scopuri personale.
Un alt executiv, Greg Kelly, a fost „puternic” implicat în această escrocherie, a anunțat Nissan.
Acțiunile Nissan au scăzut marți cu 5%. Fosta soție a lui Ghosn s-a alăturat corului de critici: „Toți narcisiștii sunt ipocriți”, a declarat Rita Ghosn. „Se prefac mereu că au valori, pe care însă nu le posedă. În spatele ușilor închise, ei mint, insultă, critică, fac dovada lipsei de respect și a abuzului. Pot spune și face tot ce doresc, dar cum îndrăzniți să le atrageți voi atenția? Au un set întreg de reguli pentru alții, dar nu respectă nicio regulă, nimic din ce le spun celorlalți”.
Ghosn a lucrat la Nissan începând cu 1999, când s-a alăturat grupului în funcția de director operațional și a fost CEO între 2001 și 2017.
Înainte de a ajunge la Nissan, Ghosn era supranumit „Asasinul costurilor„, datorită strategiilor dure de management dovedite la Renault.
foto: Hepta