Potrivit raportului Curții de Conturi pe anul 2013, Primăria Galați a realizat plăți nejustificate de 821.000 de lei pentru organizarea unei gale de box. Astfel, municipalitatea a alocat 263.000 de euro pentru acest eveniment, însă din această sumă nu a putut justifica pe bază de documente 821.000 de lei.
„Entitatea nu a prezentat documente justificative care să justifice recepția bunurilor și executarea serviciilor, precum și exactitatea plăților în sumă de 821.015,7 lei, reprezentând contravaloarea cheltuielilor ocazionate de desfășurarea evenimentului sportiv «Gală de Box», din 22 februarie 2013, co-organizat de SC Gospodărire Urbană SRL Galați prin delegare de atribuții și finanțat din bugetul local al municipiului Galați, în limita unui buget de alocat de 263.000 de euro, fără TVA, potrivit prevederilor hotărârii Consiliului Local Galați, nr. 4/17.01.2013”, se arată în raportul Curții de Conturi.
Reprezentanții instituției de control estimează că este vorba despre o abatere financiară de 1.080.000 de lei în acest caz.
În 22 februarie 2013, la Patinoarul Dunărea din Galați, a avut loc o gală de box în cadrul căreia s-au disputat șapte meciuri, inclusiv cel dintre Cristian Hammer Ciocan și Oleksiy Mazikin. La acea vreme, primarul municipiului Galați, Marius Stan, arăta, într-un comunicat de presă, că „Galațiul merită, în mod firesc, având în vedere tradiția și istoria acestui loc, să revină în atenție ca un punct de referință și de atracție pe harta culturală, sportivă și investițională a sud-estului european”.
În comunicat se preciza, de asemenea, că Primăria Galați „a depus eforturi însemnate pentru a oferi acestui eveniment un maximum de vizibilitate și promovare, dar și pentru a garanta un show senzațional fiecărui spectator și telespectator”.
În aportul Curții de Conturi se mai arată că Primăria Galați a aprobat, în mod nejustificat, bugetul de venituri și cheltuieli al SC Industrial Parc SRL Galați pe anii 2013-2014, în condițiile în care operatorul economic nu a desfășurat nicio activitate în perioada respectivă, veniturile preliminare fiind supradimensionate în raport cu veniturile încasate efectiv, iar cheltuielile fiind suportate din aportul în bani la capitalul social realizat de către Consiliul Local.
În acest caz, Curtea de Conturi estimează că este vorba despre abateri de 39,6 milioane lei.
Reprezentanții Curții de Conturi au arătat și că municipalitatea a angajat suplimentar, în mod nejustificat, servicii de asistență juridică de 1,5 milioane de lei cu trei case de avocatură.
Potrivit sursei citate, deși inițial Primăria a încheiat 406 contracte de asistență juridică cu una dintre aceste case de avocatură la prețul de 1.000 de lei pentru un dosar, plus TVA, acestea au fost renegociate la 4.000 de lei pentru un dosar, plus TVA, în condițiile în care municipalitatea achitase aproape 200.000 de lei pentru 161 de contracte încheiate.
De asemenea, s-a mai descoperit că, în perioada 2010-2013, Primăria Galați a aprobat și plătit parțial deconturi prezentate de societatea locală de transport public în comun Transurb mai mari cu circa 9,2 milioane de lei față de valoarea subvențiilor alocate din bugetul local destinate finananțării unor astfel de cheltuieli.
În raportul Curții de Conturi se semnalează, de asemenea, că Primăria Galați a plătit nelegal, în 2013, indemnizațiile de ședință pentru consilieri locali care nu au participat la anumite ședințe din forul legislativ, estimându-se o abatere de 19.000 de lei.
În total, Curtea de Conturi a estimat la Primăria Galați abateri cifrate la aproximativ 53 de milioane de lei.
La rândul lor, reprezentanții Primăriei Galați au declarat că au contestat în instanță raportul Curții de Conturi.
„Primăria a contestat în instanță punctele din raportul Curții de Conturi și așteptăm ca instanța să se pronunțe”, a spus purtătorul de cuvânt al Primăriei Galați, Emanuela Turcu.