Feribotul lansat la apă miercuri și botezat „Legionnaire” este a două navă din seria de tip ROPAX 8017 construită la Galați pentru Guvernul Provinciei Newfoundland și Labrador, din Canada, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Șantierului Naval Damen Galați, Corina Pîrvu, feribotul va asigura transportul persoanelor, atât localnici, cât și turiști, precum și al autovehiculelor, între Insula Bell și Portugal Cove, de pe coasta de est a Canadei.
Acest feribot are o capacitate de transport dublă față de navele aflate în serviciu pe această rută, de 200 de pasageri și 64 de autovehicule. Astfel, nava are o lungime totală de 80,90 metri, o lățime de 17,20 metri, pescajul este de 4,30 metri și poate atinge o viteză de 14 noduri.
Nava a fost construită în colaborare cu Șantierul Naval Damen Bergum din Olanda, membru al Grupului Damen, care a asigurat proiectarea și principalele echipamente.
Construcția și finalizarea navei s-au realizat în colaborare cu o serie de companii specializate (co-producători): pentru izolații, tapițerii și mobilier cu Helmers, filiala locală Galați, pentru echipamentele și instalațiile electrice – Eekels, filiala locală Galați, pentru vopsitorie și protecție anticorozivă – Muehlhan România, iar pentru sistemele de aer condiționat și ventilație – Heinen și Hopman Mar Galați. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, au contribuit companiile Dokival SRL și Kaefer România, pentru lucrări de curățenie și lucrări de vopsitorie diverse.
Primul feribot construit la Șantierul Naval Damen din Galați a fost lansat la apă la sfârșitul lunii martie, nava respectivă fiind destinată transportului de pasageri și autovehicule între insulele Fogo și Change, situate pe coasta de est a Canadei, tot la comanda Guvernului Provinciei Newfoundland și Labrador.
La Șantierul Naval Damen din Galați se estimează că pe parcursul acestui an vor fi lansate și livrate între 25 și 30 de nave.
Pe platforma șantierului de la Galați lucrează aproximativ 4.000 de persoane, din care 2.535 sunt angajați proprii, iar alți circa 1.300 lucrează pentru firmele subcontractoare.