Un ofițer anticorupție a lucrat, timp de șase luni, ca șofer de TIR, pentru a dovedi corupția din Vama Borș
Un ofițer de la Direcția Generală Anticorupție (DGA) s-a angajat la o firmă de transport și a lucrat, timp de șase luni, ca șofer de TIR, pentru a dovedi corupția din Vama Borș.
Pentru a dovedi corupția din Vama Borș, un ofițer DGA care are atestat de șofer profesionist a lucrat mai multe luni la firmă de transport și a făcut atât curse internaționale, cât și interne, cu un TIR, scrie ebihoreanul.ro.
Astfel, oamenii legii au aflat, de exemplu, că unii proprietari de firme de transport aveau înțelegeri cu polițiștii de frontieră. Aceștia din urmă erau sunați de oamenii de afaceri și erau informați cu privire la ora la care mașinile vor ajunge la Vama Borș. Vameșii îi lăsau să treacă, fără a le cere niciun ban.
De asemenea, din referatul procurorilor, citat de publicația menționată, reiese și că angajații de la Frontieră primeau șpagă, prin intermediul proprietarului unui restaurant.
Anchetatorii au stabilit și că vameșii cereau 50 de lei pentru „a facilita reducerea timpilor de aşteptare în coloana ce se formează pe drumul european E60”.
Șase polițiști, acuzați de luare de mită
Șase polițiști de frontieră de la vama Borș au fost reținuți, pe 7 decembrie, pentru luare de mită, fiind acuzați că ar fi pretins sume cuprinse între 50 și 100 de euro de la șoferii de camioane pentru a le reduce timpul de așteptare în coloană. Ulterior, judecătorii au decis, ca cinci dintre ei să fie arestați la domiciliu.
Mascații au percheziționat, în 7 decembrie, punctul de trecere a frontierei Borș 1 din Bihor, verificând atât gheretele polițiștilor, cât și sediul Poliției de Frontieră.
Acțiunea a fost coordonată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor.
Vameșii Ionel Clejan, Ioan Ungureanu, Gabriel Claudiu Albinaru, Lucian Stoica, Remus Emil Fofiu și Gheorghe Silviu Pirtea sunt acuzați de luare de mită, infracțiune pe care ar fi comis-o în ultimii 2 ani.
„Au pretins și primit sume de bani cuprinse între 50 și 100 de euro de la conducătorii camioanelor de transport marfă pentru a le facilita reducerea timpului de așteptare în coloana ce se forma pe Drumul European 60, sau pentru a nu-și îndeplini atribuțiile de serviciu referitor la carantinarea unei persoane”, a declarat Gligor Sabău, prim-procuror adjunct la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor.
Cozile de tiruri sunt foarte dese în punctele de trecere a frontierei din vestul țării, din cauza restricțiilor de circulație de pe teritoriul Ungariei. Aceste restricții se aplică în weekend și în timpul sărbătorilor legale din țara vecină. Unii șoferi se plângeau de faptul că unele camioane treceau suspect de ușor de vamă.