Un prim TRONSON al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, finalizat cu șase luni înaintea termenului, a fost DESCHIS CIRCULAȚIEI
Un prim tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației, marți, lucrările fiind finalizate cu șase luni înainte de termen, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Tronsonul de autostradă de 9,5 kilometri, deschis circulației marți, face legătura între municipiul Timișoara și localitatea Remetea Mare. Practic, noul tronson de autostradă va face legătura între DN 6 Timișoara-Lugoj și Autostrada Arad-Timișoara, iar o parte din mașinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite să intre în municipiul Timișoara.
Niciun reprezentant al Guvernului nu a participat, marți, la deschiderea circulației pe primul tronson de autostradă dintre Timișoara și Lugoj, la eveniment fiind prezenți reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, ai constructorilor autostrăzii și un echipaj de Poliție Rutieră.
„Din cunoștințele noastre este primul tronson de autostradă finalizat înainte de termenul contractual. Ar fi trebuit să fie finalizat în 18 luni, dar s-a finalizat în 12 luni. Autostrada este predată la cheie, nu are restricții de viteză, se circulă cu 130 de kilometri pe oră. De săptămâna viitoare, DRDP va prelua baza autostrăzii, iar peste două săptămâni, după ce se va finaliza licitația de întreținere, vor fi deschise și spațiile de refugiu”, a declarat Ioan Ambruș, directorul DRDP Timișoara.
Potrivit directorului DRDP Timișoara, garanția lucrărilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din această autostradă, de 26,5 kilometri, se află în evaluare la CNADNR.
Tronsonul de 9,5 kilometri din Autostrada Timișoara-Lugoj a fost finalizat cu circa șase luni înainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.
Lucrările de construcție pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni.
Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fără TVA), din care contribuția Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuția Guvernului României este de 31.555.419,41 lei.
Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă s-au construit patru poduri și șase pasaje, dar și un nod rutier.
Lucrările la acest prim tronson au început în octombrie 2011.
Autostrada Timișoara-Lugoj are o lungime totală de peste 35 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 1.421.992.279 lei.
Autostrada Timișoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene și cele aderate după 2004 și 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifică în două: Timișoara – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța și Timișoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.