Un șofer a decis să renunțe la mașina electrică pe care a condus-o timp de doi ani, după ce a făcut un bilanț și a descoperit mai multe probleme. Bărbatul a cumpărat în urmă cu doi ani o mașină electrică, marca Opel, e-Corsa, după ce a documentat și a cercetat piața timp de 4 luni.
Un șofer a renunțat la mașina electrică pe care a folosit-o timp de doi ani, după ce și-a dat seama de problemele care au venit odată cu autoturismul.
„Nu m-am bazat niciodată și nu mi-am făcut nici un calcul în baza stațiilor gratuite, eram fericit cu wallbox-ul de acasă, dar și cu stațiile de încărcare găsite în numeroasele drumuri din București către Tr. Severin sau Focșani”, a relatat șoferul.
Problema nr 1.
„Odată cu startul livrării modelului Spring de la Dacia a apărut și problema 1. Au vândut si vând multe mașini, însă, numărul stațiilor de încărcare nu a crescut proporțional cu vânzările de mașini. Am zis ok, renunț la încărcarea de la Kaufland pe cupoane și trec pe EnelX și Renovatio. Dar, în drumurile mele din țară și acolo găseam mai tot timpul 1-2 mașini ce așteptau la încărcat. Și, cele 30 minute necesare pentru încărcare au ajuns la 60, cu toate că mașina învățase dintr-un update să țină curba de încărcare sus pentru mai mult timp.”, a mai spus acesta.
„Nu doresc nimănui sa experimenteze așteptarea încărcării unei Dacia Spring la -7 grade pe un CCS capabil de 70 kW (posesorul de Spring neavând nici o vină că există o singură stație)”, a scris șoferul pe Electromobilitate.com.
Piedici software sunt multiple – problema nr 2.
„Indiferent de producător, problemele software sunt multiple, rezolvările de multe ori vin ca și un update beta, în care testerul ești chiar tu șoferul, indiferent de dorința ta.„, susține șoferul.
Șoferul a detaliat diferitele probleme pe care le-a avut cu mașina electrică, astfel încât, a constatat că este mai potrivit să renunțe la acest tip de mașină. Acesta a făcut mai multe calcule, iar din nefericire, banii pierduți nu se mai pot întoarce niciodată.
Problema 3. Service. La mai toți producătorii sunt probleme cu personalul și instruirea acestuia vis-a-vis de mașinile electrice; mă voi rezuma la experiența mea cu Opel.
„La 5000 km și-a început cântecul un greiere în portiera șoferului. Service-urile din București le-am luat la rând, NIMENI nu a putut să rezolve situația. Ba am primit și o hârtie de la un service că zgomotele de rulare nu sunt acoperite de garanție și o mustrare zdravăna – „păi ce vrei dom`ne de banii ăștia … e o Corsa… „ . Din nefericire, situația nu a putut fi rezolvată nici contra cost, iar la 30.000 km am vândut mașina cu greierele aferent.”, a explicat șoferul.
Problema nr. 4. Raportul preț/km.
Odată cu înmulțirea problemelor, dar și majorarea prețului /kWh, m-am decis să fac un calcul unde mă aflu plătind în medie 2 lei/kWh, raportat la consumul unei mașini hibride. Și am început test-drive-urile cu hibride: Toyota- Yaris, Yaris Cross, Corolla (soția deja avea C-HR de la serviciu), Honda – Jazz și Jazz Crosstar, Mazda 2 hibrid, în general mașini în plaja 19-25 000 euro, cam cât o electrică după Rabla Plus. Și am avut surpriza vieții – consumuri de 2.8 – 4.3 l/100km. Socotind o medie de 2 lei/kWh și 7.4 lei litrul de benzină… tot acolo ajungi, dacă nu mai bine pe hibrid.
„Știu, mulți vor spune, pe bună dreptate, panouri solare, acasă e 0.7 ron/kWh… preț care te poate ține 3-400 km maxim. Din păcate nu iți poți lua prețul plătit acasă cu tine în concediu sau la un drum mai lung, cum nici nu poți avea un consum mai bun de 15 kWh/100km la viteze de autostradă cu AC pornit pe o mașina de peste 1.5 tone.”, a precizat șoferul.
Acesta a mai menționat și că se va întoarce la o mașină electrică, doar atunci când infrastructura va exista.
„Tot ce am scris reprezintă strict experiența mea personală de posesor/șofer de mașină electrică”, a subliniat acesta.