Prima pagină » Știri » Un român din trei se teme că își va pierde locul de muncă din cauza pandemiei. Românii, mai multe cumpărături în magazinele de cartier decât populația Greciei

Un român din trei se teme că își va pierde locul de muncă din cauza pandemiei. Românii, mai multe cumpărături în magazinele de cartier decât populația Greciei

Un român din trei se teme că își va pierde locul de muncă din cauza pandemiei. Românii, mai multe cumpărături în magazinele de cartier decât populația Greciei

Mai bine de o treime dintre români spun că pandemia i-a afectat financiar (36%), iar aproape unul din trei (28%) consideră că locul său de muncă este în pericol, se arată într-un sondaj realizat de DataDiggers în mai multe țări din Sud-Estul și Centrul Europei, în perioada 22 mai – 9 iunie. În România, lipsa banilor este considerată o amenințare. În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă. 73% dintre români își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, 21% în magazinele de cartier

Locul de muncă,  în pericol

28% dintre conaționalii noștri consideră că joburile lor vor fi amenințate anul viitor, 40% nu sunt deciși, iar 33% spun că acest lucru este puțin probabil.

Populația Greciei este mai îngrijorată (31%), pe când în Ungaria procentul este de 21%, iar în Cehia de 20%.

România: lipsa banilor, o amenințare. În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă

Principalele amenințări identificate de români sunt lipsa banilor (43%), creșterea prețurilor (40%) și lipsa locurilor de muncă (30%). În Ungaria banii sunt prima problemă tot pentru 43% din populație, dar pe locul al doilea este lipsa joburilor (40%) și abia pe poziția a treia se află creșterea prețurilor la produse și servicii (36%). Problema resurselor financiare ocupă primul loc pe lista amenințărilor și în Grecia (44%), la mică distanță de joburi (43%).

În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă (50%), urmată de lipsa fondurilor (38%).

73% dintre români își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, 21% în magazinele de cartier. În Grecia, 87% din populație cumpără în supermarketuri și 8% de la magazinele de cartier, diferit față de situația din România, în ceea ce privește cumpărăturile în magazinele de cartier

Aproape trei sferturi dintre români (73%) își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, în vreme ce 21% preferă magazinele de cartier. Doar trei procente dintre conaționali au folosit aplicații sau au comandat produse la telefon.

În Grecia, procentul celor care merg la supermarket este cel mai ridicat – 87%. Doar 8% din greci cumpără de la magazinele de cartier.

În Ungaria, cetățenii au indicat că își fac în proporție de 68% cumpărăturile în supermarketuri și 26% în magazine, în vreme ce în Cehia rezultatele sunt doar puțin diferite, respectiv 69% supermarketuri și 24% magazine.

Citește și