Un român din trei se teme că își va pierde locul de muncă din cauza pandemiei. Românii, mai multe cumpărături în magazinele de cartier decât populația Greciei
Mai bine de o treime dintre români spun că pandemia i-a afectat financiar (36%), iar aproape unul din trei (28%) consideră că locul său de muncă este în pericol, se arată într-un sondaj realizat de DataDiggers în mai multe țări din Sud-Estul și Centrul Europei, în perioada 22 mai – 9 iunie. În România, lipsa banilor este considerată o amenințare. În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă. 73% dintre români își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, 21% în magazinele de cartier
Locul de muncă, în pericol
28% dintre conaționalii noștri consideră că joburile lor vor fi amenințate anul viitor, 40% nu sunt deciși, iar 33% spun că acest lucru este puțin probabil.
Populația Greciei este mai îngrijorată (31%), pe când în Ungaria procentul este de 21%, iar în Cehia de 20%.
România: lipsa banilor, o amenințare. În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă
Principalele amenințări identificate de români sunt lipsa banilor (43%), creșterea prețurilor (40%) și lipsa locurilor de muncă (30%). În Ungaria banii sunt prima problemă tot pentru 43% din populație, dar pe locul al doilea este lipsa joburilor (40%) și abia pe poziția a treia se află creșterea prețurilor la produse și servicii (36%). Problema resurselor financiare ocupă primul loc pe lista amenințărilor și în Grecia (44%), la mică distanță de joburi (43%).
În Cehia, creșterea prețurilor este considerată prima problemă (50%), urmată de lipsa fondurilor (38%).
73% dintre români își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, 21% în magazinele de cartier. În Grecia, 87% din populație cumpără în supermarketuri și 8% de la magazinele de cartier, diferit față de situația din România, în ceea ce privește cumpărăturile în magazinele de cartier
Aproape trei sferturi dintre români (73%) își fac cumpărăturile în hipermarketuri sau supermarketuri, în vreme ce 21% preferă magazinele de cartier. Doar trei procente dintre conaționali au folosit aplicații sau au comandat produse la telefon.
În Grecia, procentul celor care merg la supermarket este cel mai ridicat – 87%. Doar 8% din greci cumpără de la magazinele de cartier.
În Ungaria, cetățenii au indicat că își fac în proporție de 68% cumpărăturile în supermarketuri și 26% în magazine, în vreme ce în Cehia rezultatele sunt doar puțin diferite, respectiv 69% supermarketuri și 24% magazine.