Un șofer român de TIR i-a dat o pagubă de 7.000 de euro patronului pentru care lucra, fapt care pusese în pericol de faliment întreaga firmă.
Ilie Matei, care are o populară pagină de Facebook, a povestit într-o postare cum un priten de-ai săi, patron al unei firme cu patru camioane, a fost păgubit într-o lună de zile de 7.000 de euro.
Șoferul păgubaș „i-a dat daună după daună” patronului, mai întâi nerespectându-și obligațiile contnractuale, apoi furând marfă și motorină.
„Amicul meu are trei camioane foarte îngrijite pentru că nu îşi permite omul să se strice sau să schimbe şoferii pe ele. Când l-a cumpărat pe al patrulea, automat a avut nevoie de un şofer şi a prefat un copil tânăr, undeva la 27 de ani. Omul s-a recomandat cu experienţă, ceea ce s-a descoperit că avea, dar nu neapărat în şoferie. S-au înţeles la o sumă convenabilă pentru amândoi şi primul eveniment a apărut în Ungaria, când acest Meşter Manole i-a trimis prima poză cu un cauciuc tăiat cu textul: Cred că ăsta aşa a fost când am luat-o din garaj, dar te-am anunţat ca să nu mă cert cu tine. Amicului meu i s-a învârtit planeta invers pentru că tocmai schimbase cauciucurile în decembrie, înaintea sărbătorilor, atunci când achiziţionase maşina. Din lipsă de opţiuni, a tăcut, dar începuse să îşi pună întrebări”, a scris Ilie Matei – Omul Şoselelor, în postarea de pe Facebook.
„La trei zile îi sună telefonul de la spediţia de unde luase cursa că nu s-a prezentat maşina la încărcat. Îl sună pe Manole, dar acesta avea toate telefoanele închise. Disperat, pentru că urmau penalizări, îl roagă pe un alt coleg să meargă 25 de kilometri ca să vadă dacă a păţit Manole ceva. Păţise. Dormea. Îl întreabă cum de nu a reuşit să ajungă la încărcare la ora 11.00, ziua, el fiind parcat la trei kilometri de firmă. Păi să vezi, aseară m-am certat cu iubita şi de nervi am consumat ceva până pe la 4 şi nu am mai pus telefonul la încărcat, a rămas fără baterie. Şi ăla de la firmă de ce e închis? Ca să nu mă deranjeze careva de la firmă când dorm. Ştii cum sunt dispecerii proşti şi strică somnul şoferului. 140 de euro l-a costat cearta lui Manole cu iubita şi pierderea cursei. Au urmat vreo două săptămâni ok, asta aducându-i speranţa că a avut şi Meşterul Manole câteva zile proaste, dar îşi revine”, a mai povestit Ilie Matei.
„Primeşte telefon de la spediţia cu care lucra că îi vor emite o factură pentru nişte marfă dispărută din camion în ultimele două săptămâni, culmea, cursele făcute exact de meşter, chiar dacă şi celelalte camioane lucrau la acelaşi contract. Factura: vreo 6.000 de euro. I se urcă sângele în cap şi îl sună pe Manole pentru explicaţii.
– Păi şefu, probabil m-au furat şi nu mi-am dat seama.
– Patru curse la rând te-au furat fix din ultimii patru paleţi de la uşă?
– Habar nu am, eu sunt şofer, nu paznic.
Vede că nu pot lucra împreună şi îi ia lui Manole cursă de România, ca să înceteze colaborarea. Credeţi că s-a terminat? Aşa a crezut şi el”, se mai arată în postare.
„Primeşte telefon de la furnizorul de servicii combustibil că maşina lui a fost alimentată cu 1000 litri de motorină la Arad pe data de 3 seara, iar pe 4 există încă o alimentare de 450 de litri la Sibiu, ceea ce pentru oamenii care supraveghează serviciile oferite a părut suspect. Manole vine cu răspunsul: Da, băi frate, mi-au furat motorina, ce voiai să fac? Ajunge la firmă şi începe încăierarea. Manole, nervos, îl ameninţă cu proces dacă nu îşi primeşte banii, că el îşi ia avocat, că el vine cu băieţii şi dă foc la camioane şi poveşti de genul ăsta. Menţioneză că amicul meu are trei şoferi care lucrează pentru el de vreo 3-4 ani, nişte oameni foarte buni care nu s-au plâns niciodată de restanţe sau alte minuni. Deci, costul unui profesionist de acest gen a fost de vreo 7.000 de euro. Acum, îmi pun întrebarea omenească: Cum putem evita noi ca şoferi specimene de angajatori cu năravuri proaste, dar şi ei ca angajatori profesionişti de acest gen? Ca să nu uit. Nu vreţi să ştiţi cum arată cabina acestui om după trei săptămâni, asta în condiţiile în care a fost curăţată impecabil la spălătorie înainte de plecare”, a povestit Ilie Matei.