O echipă de audit intern din cadrul Consiliului Județean Constanța a efectuat verificări la SCJU Constanța, precum și la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Palazu, fiind vizate contractele încheiate între 2012 și 2015 cu compania Hexi Pharma, constatându-se că numai prima unitate sanitară a achiziționat produse biocide de la aceasta, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Astfel, conform raportului publicat vineri, din auditarea documentelor economico-financiare privind achiziționarea de produse biocide de la compania Hexi Pharma, echipa de auditori a constatat că Spitalul Județean Constanța a achiziționat astfel de produse, în valoare totală de aproape 250.000 de lei.
„Achiziționarea produselor biocide s-a făcut în baza contractului de furnizare (…) din data de 14.02 2012, durata contractului fiind de 11 luni, (…) și a actelor adiționale încheiate ulterior”, se arată în raport.
Actele adiționale, în număr de patru, au fost încheiate până în aprilie 2013, iar apoi, începând cu luna mai, achiziționarea produselor biocide s-a făcut în baza comenzilor emise de Spitalul Clinic Județean de Urgență și a facturilor campaniei Hexi Pharma.
Ministerul Sănătății (MS), în lista publicată cu cele 50 de unități sanitare unde fuseseră depistate probe neconforme, nu a nominalizat și SCJU Constanța, spitalul neraportând utilizarea produselor biocide de la Hexi Pharma.
Managerul interimar al SCJU Constanța, dr. Cătălin Grasa, numit în funcție săptămâna trecută, după arestarea preventivă pentru luare de mită a fostului manager, Dănuț Căpățână, spune că abia după acest raport a aflat că sunt folosite produse de la Hexi Pharma. El a precizat, însă, că ar fi vorba despre betadină, un agent antiseptic și nu dezinfectant, produs pe care l-a retras imediat și înlocuit cu alte produse.
De asemenea, el a mai declarat că va fi declanșată și o anchetă internă pentru clarificarea acestei situații.