Prima pagină » Știri » Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislația audiovizualului.

Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislația audiovizualului.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, în ședința de joi, un spot publicitar pentru apa de gură Listerine care a fost difuzat pe Antena 1, Kanal D, Prima TV și Antena 3.

CNA a primit o reclamație în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul „induce în eroare” telespectatorii, întrucât în el se regăsesc informații contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse de persoanele care folosesc Listerine.

Potrivit monitorizării CNA, în spot se spune o dată că Listerine „distruge până la 99% din bacteriile rămase în urma periajului”, iar altă dată că „distruge 99,9% din bacterii”.

Florin Gabrea, membru al CNA, a fost de părere că nu este cuantificabilă cantitatea de bacterii rămase în gură la un anumit moment astfel încât să îți poți da seama ce înseamnă 99%.

Astfel, membrii CNA au considerat că spotul Listerine încalcă legislația audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.

În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul publicitar pentru apa de gură Listerine nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislația audiovizualului.

Decizia a fost luată cu șapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu și Radu Călin Cristea) și două „împotrivă” (Cristina Trepcea și Valentin Jucan).

Pe de altă parte, tot în ședința de joi, CNA a decis, cu unanimitate de voturi, să someze public televiziunile Etno TV și Neptun TV pentru difuzarea unui spot publicitar pentru produsul Bicorsan.

În acest spot se spune că Bircosan este un „produs natural”, cu ajutorul căruia „nu vom mai avea nevoie de tratament alopat în următoarele afecțiuni: tumori de tot felul, diabet, ateroscleroză, scleroză multiplă în plăgi etc.”

În acest caz, CNA a considerat că spotul pentru produsul Bircosan încalcă articolul 126, alineatul 2 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping în care personal medical sau farmaciști recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse și tratamente medicale sau suplimente alimentare”, articolul 128, literele d și f din Cod – „Este interzisă menționarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicații terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer și alte boli tumorale; f) diabet și alte boli metabolice”.

De asemenea, spotul a încălcat articolul 130 din Cod, potrivit căruia „(1) Este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping la produse și tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoțite de avertizarea, sonoră și scrisă: a) „Produs neatestat medical”; b) „Metodă neatestată medical”. (2) Publicitatea și teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un produs homeopat. Citiți cu atenție prospectul/informațiile de pe ambalaj.” (3) Durata avertizării menționate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde și aceasta va fi difuzată la sfârșitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât și vizual. (4) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (2) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiții care să asigure o percepție clară a mesajului, conform dispozițiilor art. 94″.

Citește și