Cătălin Cotoc, prim-adjunct din cadrul ISU Dolj, a declarat pentru Mediafax că pe pod erau două linii de cale ferată, dintre care una în construcție.
„E posibil ca dintr-o eroare a mecanicului, trenul să fi intrat pe linia aflată în construcție, podul s-a rupt, iar vagoanele au deraiat”, a spus Cătălin Cotoc.
Potrivit acestuia, podul s-a rupt pe o distanță de 50 de metri, cinci vagoane au căzut în râpă, iar trei sunt în pericol de prăbușire, dar nu există pericol de explozie.
Mecanicul trenului de marfă care a deraiat în județul Dolj era băut în momentul accidentului, deși era ora 8:00 dimineața.
„A fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Se întocmește dosar penal pentru prezența la serviciu sub influența băuturilor alcoolice, infracțiune specifică lucrătorilor de cale ferată, și distrugerea sau semnalizarea fazică. În cazul producerii unor accidente feroviare, în ambele situații este pedeapsă de la trei la zece ani închisoare”, a declarat pentru Mediafax purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj, Cosmin Grădinaru.
Potrivit Centrului Infotrafic, traficul feroviar este blocat pe Magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localității Cârcea (kilometrul CF 200+200), din cauza unui tren de marfă care a deraiat. Nu sunt persoane rănite.Garnitura are în componență 23 de vagoane și locomotiva.
Prefectul județului Dolj, Dan Purcărescu, a declarat că podul era închis din luna iunie și ca trenul nu ar fi trebuit sa circule pe această rută.
„Podul are două fire, două linii. Podul s-a rupt pe lungime, doar pe linia unu, linia doi este intactă. Pe această linie care s-a rupt era marfarul care nu trebuia să fie acolo, pentru această linie era închisă din luna iunie-iulie, fiind în reparații„, a explicat prefectul.
O echipă de la Apele Române intervine cu un buldozer și materiale absorbante, pentru a împiedica biodieselul scurs din cisterne să ajungă în râul Jiu.
„Problemă de explozie nu este, este o problemă de poluare pentru că pe sub acest pod trece un pârâu care ajunge în Jiu. Deja avem reprezentanții de la Apele Române, așteptăm soluția de neutralizare și să sperăm că nu o sa fie un impact deosebit asupra mediului”, a mai spus Purcărescu.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că circulația feroviară este închisă începând cu ora 8:20 pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine, din cauza deraierii unor vagoane din compunerea unui tren de marfă, aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român).
Trenul circula pe ruta Slobozia – Curtici și transporta produse petroliere (biodiesel). Potrivit CFR, vagoanele deraiate s-au răsturnat în viaductul Cârcea.
„La fața locului se deplasează reprezentanții autorităților care vor ancheta cauzele producerii acestui incident, precum și echipele de specialiști care vor interveni pentru eliberarea gabaritului. În prezent un tren de călători a fost oprit în parcurs (IR 1797 – în stația CF Jianca) și așteaptă redeschiderea circulației”, arată Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Foto: Moci Mocy/ Facebook