Prima pagină » Știri » Unde poți anunța rapid dacă ai primit facturi umflate la energie electrică și gaze naturale

Unde poți anunța rapid dacă ai primit facturi umflate la energie electrică și gaze naturale

Unde poți anunța rapid dacă ai primit facturi umflate la energie electrică și gaze naturale

Începând de luni, 7 februarie, românii au la dispoziție un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp, pentru a anunța dacă au primit facturi umflate la energie electrică și gaze naturale.

Horia Constantinescu, președintele Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a înființat, începând de luni, un număr special de telefon, folosit pentru ca oamenii să anunțe rapid dacă au primit facturi umflate la energie electrică și gaze naturale.

Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551.

”Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel” – Horia Constantinescu – președinte ANPC.

La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs.

Mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent, transmite ANPC.

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic reclamat.

Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poștă -, în format electronic sau se depun personal, pentru souționarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege.

Formularul de reclamație online,se află  pe site-ul instituției, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx

Autor
Alisa Ioana a urmat cursurile în cadrul Facultății de Jurnalism si științele comunicării, secția de comunicare și relații publice. A intrat în presă încă din perioada studenției (anul ... vezi toate articolele

Citește și