UNTRR protestează în fața sediului Comisiei Europene din București: Pachetul de MOBILITATE I, pericol pentru transportatorii din EST

UNTRR protestează în fața sediului Comisiei Europene din București: Pachetul de MOBILITATE I, pericol pentru transportatorii din EST
Publicat: 11/01/2019, 09:30
Actualizat: 26/03/2019, 02:15

Protestul se organizează în contextul vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor care vor participa la Ceremonia oficială de lansare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

„Acest protest are ca scop conștientizarea factorilor politici decidenți de la București și Bruxelles privitor la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet de reglementări care va închide piața transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, prin măsuri vădit protecționiste, inadmisibile într-o piață liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană. UNTRR a mai solicitat organizarea unui protest în data de 11.01.2019 și în Piața Victoriei, însă cererea a fost respinsă de Primăria Municipiului București. Transportatorii români sunt chemați să se alăture protestului pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1, prin votul europalamentarilor români și a celor europeni, precum și prin poziția și măsurile care vor fi adoptate, în următoarele 6 luni în care România va deține Președinția la Consiliul Uniunii Europene”, au anunțat reprezentanții UNTRR.

Reprezentanții Uniunii Transportatorilor au reamintit că, după aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor trei instituții europene: Parlamentul European (PE), Comisia Europeană (CE) și Consiliul de Transport UE, în vederea aprobării textului final.

„Toate asociațiile transportatorilor rutieri din România și toți transportatorii români care înțeleg importanța acestui demers și vor dori să participe la această acțiune, ca o ultimă șansă de blocare și respingere a adoptării măsurilor protecționiste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene și în detrimentul și cu prețul falimentării transportatorilor români, sunt rugați să informeze Comitetul de organizare al UNTRR”, au mai precizat reprezentanții Uniunii citate.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană la 31 mai 2017 și cuprinde propuneri de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

La data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE (ministrul de resort din România s-a abținut de la vot) a adoptat poziția (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE.

Noile reglementări prevăd aplicarea următoarelor reguli pentru transportatori pe teritoriul UE:

1. a detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii;

2. restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul;

3. interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului; întoarcerea acasă a șoferilor cel puțîn o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum;

4. obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Fondată în 1990 pe principii democratice, UNTRR are drept scop promovarea și apărarea intereselor transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Un număr de 148 de transportatori din Bucovina au au plecat, joi dimineața, cu o cursă aeriană specială, de la Suceava la Bruxelles, la un protest organizat la Parlamentul European, alături de transportatori de marfă din mai multe state, nemulțumiți de „Pachetul de Mobilitate I”.

„De la Suceava nu sunt curse că Bruxelles, nici măcar către acea parte de Europă și atunci aceasta a fost varianta pe care am ales-o. Noi facem de aici 12 ore pentru a ieși din țară și să mergem cu mașinile ne-ar fi luat o săptămână. Plecăm 148 de oameni pentru că atâta este capacitatea avionului, mai sunt și persoane plecate cu mașina mică, toți sunt administratori de firmă. Protestul va dura până la ora 13.00. Mergem să ne cerem drepturile de cetățeni europeni, ca firme din Uniunea care mai există.Suntem nemulțumițide o parte dintre prevederile pactului, sunt trei puncte care sunt strict protecționiste”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, Alin Crețu, președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina”.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Un limbaj pe care Putin îl înțelege”. Ce sunt rachetele ATACMS cu rază lungă cu...
Mihaela Botezatu a răbufnit la nici o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: „Eu...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Cum va fi influențat războiul după ce SUA au permis Ucrainei să atace Rusia cu...
IMAGINI CUTREMURĂTOARE de la înmormântarea Andreei Cuciuc! Lacrimi de jale și piese interpretate de adolescentă...
O tânără de 22 de ani care urma să fie eutanasiată s-a răzgândit cu câteva...
Prima reacție a Moscovei, după ce Kievul a primit dreptul să folosească rachete ATACMS pentru...
Divorț surprinzător în showbiz! Vedeta pe care ai văzut-o la PRO TV într-un serial celebrul...
Ce înseamnă dacă mori în vis? Răspunsul experților în somnologie
Cine este tatăl adolescentului de 15 ani care a ieşit cu Lamborghiniul pe străzi
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
A apărut o nouă teorie în cazul morții lui Vladimir Shklyarov! Balerinul rus ar fi...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Noul Mitsubishi Outlander, acum și în România. Prezentarea noului SUV japonez – VIDEO
Ciolacu, Grindeanu si Simonis s-au plimbat in străinătate în avioane private, închiriate de firma Nordis....
Alimentul MINUNE cu beneficii DUBLE! Protejează creierul și scade colesterolul
Permis de conducere doar după 26 de ani pentru bărbați. Reguli mai stricte pe șoferii...
Schimbări importante în Codul Muncii. Informațiile care trebuie să ajungă la toți angajații
De ce întârzie UEFA verdictul în cazul meciului România- Kosovo. Când ar putea veni decizia
Imagini șocante cu părinții Andreei Cuciuc, din timpul slujbei de înmormântare! Artistul, cu mâinile pe...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Motivul pentru care Culiță Sterp și Daniela Iliescu au făcut nunta fără invitați. Soția artistului...
BANCUL ZILEI. Bulă o întreabă pe Bubulina: – Ce ai pregătit pentru astăzi?
Poluarea din New Delhi a depășit de 60 de ori limita de siguranță