Peste un sfert dintre părinți nu se simt pregătiți să vorbească cu copiii lor despre bani, potrivit unui sondaj.
Motivele principale sunt că nu se simt încrezători în propriile finanțe sau le este greu să explice într-un mod în care copiii lor vor înțelege.
Un studiu realizat pe 2.000 de adulți cu copii cu vârste de până la 17 ani din Marea Britanie a constatat că 97 la sută au considerat că este important să-și învețe copiii despre bani, dar nu sunt siguri cum – și când – ar trebui să înceapă să-l prezinte, transmite The Independent.
Vârsta medie pe care părinții se simt capabili să introducă subiectul banilor cu copiii lor este de cinci ani.
Cu toate acestea, studiul M&S Bank a descoperit că 38% au spus că nu știu ce vârstă ar trebui să aibă copilul lor atunci când abordează conceptul de bani.
Și doar o treime (34 la sută) vorbise cu copilul lor despre bani înainte de împlinirea a cinci ani.
Cercetările au descoperit că trei din 10 (29 la sută) ezită să vorbească despre bani cu copiii lor, deoarece nu cred că ar fi un bun profesor.
În timp ce 28 la sută consideră că este dificil să simplifice subiectul și nu simt că sunt foarte buni cu banii înșiși (28 la sută).
Și mai mult de o treime (35 la sută) se luptă pentru a explica lucrurile într-un mod în care copilul lor ar înțelege.
„Cercetările M&S Bank au descoperit că vârsta cea mai potrivită pentru a începe să introducă bani în conversații este de cinci ani.
„Dar părinții pot face acest lucru prin joc chiar mai devreme, ceea ce vă poate ajuta cu adevărat să dați semnificație conversațiilor dvs., ori de câte ori este timpul potrivit.
„Conversațiile timpurii îți pot ajuta cu adevărat copiii să nu înțeleagă doar conceptul și valoarea banilor, ci și să ajute la crearea unei fundații financiare pozitive și sigure, care le vor beneficia în viața ulterioară.”
Studiul a dezvăluit și tactica pe care părinții o folosesc pentru a-i ajuta să-și învețe copiii despre finanțe, un sfert (25 la sută) a folosit „jocul” cu copilul lor avand vârsta de trei ani.
O cincime (19%) a găsit introducerea banilor de buzunar o lecție utilă de la vârsta de cinci ani, iar 22% au folosit numărarea banilor, tot de la vârsta de cinci ani.
De asemenea, cercetarea a descoperit că aproape jumătate (44 la sută) duc copilul la magazine special pentru a-i ajuta să învețe cum funcționează banii, fiind o metodă eficientă de predare.
Dar, în timp ce 80% dintre părinți au spus că au discutat despre bani cu copiii lor într-o anumită capacitate, 60% au considerat că ar trebui să facă mai mult pentru a-și ajuta copiii să învețe și de la o vârstă mai timpurie.
Printre motivele părinților considererate importante de vorbit despre bani este pregătire pentru viitor (75 la sută), pentru că este o parte a vieții (70 la sută) și pentru a-i ajuta să înțeleagă economiile (62 la sută).
De asemenea, a apărut că unele dintre cele mai mari griji pe care le au părinții pentru viitorul financiar al copiilor lor este dacă vor putea să se sprijine financiar (55 la sută), dacă vor putea să-și construiască propriile economii (46 la sută) și dacă vor fiți încrezători cu bani (35%).
Odată ce lumea se îndrepta către o societate mai fără numerar, 35% dintre părinți au fost, de asemenea, îngrijorați să-și ajute copilul să înțeleagă valoarea banilor într-o lume a plăților digitale.
Și mai mult de o treime (36%) dintre părinți ar dori sprijin suplimentar pentru a le vorbi copiilor lor despre bani și finanțe, în special atunci când vine vorba de a răspunde la întrebări dure.