Brașovul are, din august, propriul serviciu de termoficare – Serviciul Public Local de Termoficare (SPLT) – sub autoritatea directă a Consiliului Local, după ce furnizorul Tetkron a rămas fără licență.
Pentru SPLT s-a aprobat, în ultima ședință CL, suma de 6,193 milioane de lei, reprezentând bugetul serviciului din fondul de rezervă la dispoziția CL.
O altă problemă care va trebui rezolvată în următoarea perioadă, pentru a pune în funcțiune serviciul, este preluarea activelor date în administrare către SC Tetkron SRL, firma Consiliului Local care s-a ocupat până acum de furnizarea agentului termic în sistem centralizat.
SPLT trebuie să obțină licența de funcționare, în prezent fiind 8.960 de familii din Brașov care au rămas în sistemul centralizat. Din aprilie, când Tetkron a intrat în insolvență, 1.540 de familii s-au debranșat de la sistemul centralizat.
Joi a avut loc a Adunarea Generală a Acționarilor Tetkron SRL, unde s-a decis majorarea capitalului social cu 18,5 milioane lei, pentru a se putea stinge datoria de 16 milioane lei a societății. S-a luat această decizie pentru că noul Serviciul Public Local de Termoficare (SPLT) nu poate primi licență de funcționare dacă sunt înregistrate datorii către furnizorii de utilități.
Viceprimarul Mihai Costel a declarat, joi, într-o conferință de presă, că o parte din persoanlul tehnic al Tetkron va fi angajat la SPLT, concursul de angajare fiind programat pentru data de 25 octombrie. Noul serviciu va avea 71 de angajați.
„Viziunea noastră pentru societatea Tetkron este ca aceasta să presteze în continuare revizii tehnice și mentenanță, ținând cont că noul serviciu va avea numai 71 de angajați. Trebuie să folosim toate instrumentele legale posibile pentru ca serviciul de termoficare să poată funcționa de la 1 noiembrie. Ținând cont că angajarea de personal pentru noul serviciu va dura două luni, soluția optimă pentru ca de la 1 noiembrie să se reia furnizarea de apă caldă și căldură este detașarea de personal de la Tetkron, având în vedere că atât Tetkron, cât și noul serviciu aparțin municipalității”, a spus viceprimarul.
Următorul pas este încheierea de noi contracte cu consumatorii, urmând să fie stabilite și tarifele pentru agentul termic.
„Acești pași sunt necesari, fiindcă toate aceste documente sunt necesare pentru a fi depuse la dosarul de licențiere a noului serviciu, documente care pot fi depuse în cel mult 90 de zile de la data când ANRSC va acorda licența noului serviciu, decizie care urmează să se ia până la jumătatea acestei luni de către comisia Autorității”, a afirmat viceprimarul.