Unul dintre cele mai mari proiecte lansate de Ceaușescu va fi reluat, însă peste 16 ani

Unul dintre cele mai mari proiecte lansate de Ceaușescu va fi reluat, însă peste 16 ani
Publicat: 13/10/2014, 16:16
Actualizat: 01/02/2019, 12:35

„O investiție care a ieșit sustenabilă din punct de vedere al testării în Master Plan este vechiul canal București-Dunăre, unde lucrările au ieșit, ca perioadă de implementare, după 2030. Încă mai avem de așteptat pentru realizarea acestei investiții. Din discuțiile pe care le-am purtat cu Comisia Europeană se pare că aici rezerva ar fi determinată de partea aceasta de costuri de mentenanță care sunt destul de mari, însă sustenabilitatea economică a acestuia se pare că este confirmată prin regulile pe care le-am avut în cadrul modelului național de transport”, a declarat Boloș la o dezbatere publică organizată luni, la sediul Ministerului Transporturilor, cu privire la proiectele din domeniul naval incluse în Master Plan.

Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investițiilor în transporturi până în 2030 și necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.

Lucrările la Canalul București-Dunăre au început în 1986 și au fost oprite după 1989.

„Ne-am ocupat de acest proiect o foarte lungă perioadă de timp și discuțiile au fost destul de ample. De fapt, când vorbim de Canalul Dunăre – București, vorbim de amenajarea complexă a râurilor Dâmbovița și Argeș pentru navigație, producția energiei electrice, irigații și protecția împotriva inundațiilor”, a afirmat, prezent la eveniment, Cornel Marțincu, manager al companiei de proiectare IPTANA.

El a afirmat că proiectul ar putea fi inclus în Master Plan, într-o formă etapizată și reanalizată, începând cu investiția pe Argeș și continuată cu lucrările pe Dâmbovița.

Costurile acestui proiect s-au ridicat până în prezent la 1 miliard de dolari, a punctat Marțincu.

„Reluarea acestui proiect de o asemenea anvergură pentru România nu este joacă. Ca dimensiune financiară, cei 1,5 miliarde euro sunt echivalentul alocărilor pentru autostrăzi pe șapte ani destinate României. Pornind la drum cu un asemenea proiect, vor fi susținători pro, adică cei vor spune că este o investiție care trebuie să prindă contur, sau contra, care o să spună că sunt bani aruncați pe geam. Dacă dumneavoastră, în calitate de proiectant, veniți cu aceste soluții și propuneri, care mi se par de bun simț, noi putem să facem această testare cu ajutorul modelului național de transport și să vedem ce reiese”, a spus, în replică, Boloș.

Șeful AM POST a arătat că dacă proiectantul vine cu soluții și explicații, discuțiile ar putea fi redeschise cu Comisia Europeană, iar după o reanalizarea proiectului, o decizie va putea fi luată „împreună cu clasa politică”.

Prezent la eveniment, reprezentantul organizației patronale „Operatorul Portuar” Constanța a afirmat că transportul pe apă este mai ieftin decât cel rutier doar de la 450 de kilometri în sus.

Potrivit informațiilor din Master Plan, proiectul pentru continuarea lucrărilor la canalul Dunăre – București, pe o lungime de 104 kilometri, au un cost estimat de 1,501 miliarde euro, fără TVA.

Sectorul naval are nevoi de finanțare totale de 2,27 miliarde euro în perioada 2014 – 2030, resursele financiare disponibile fiind însă de doar 1,15 miliarde euro, adică jumătate din necesar.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Rezultate parțiale alegeri prezidențiale 2024, turul 1. Marcel Ciolacu, pe primul loc. Surpriza de pe...
Gigi Becali, DERAPAJ rușinos la adresa Elenei Lasconi! A spus-o public, ca toată România să...
FOTO. Jaqueline Cristian, imagini fabuloase în costum de baie
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale. Este la un pas de turul 2|ANALIZǍ
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Simion se pregătește să blocheze alegerile. Reprezentanții AUR au primit ordin să nu semneze procesele...
George Simion susține că a intrat în turul 2 și acuză „manipularea prin sondaje toxice”....
Au fost publicate REZULTATELE de la ora 22:44. Răsturnare de situație a voturilor! Cine e...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Mircea Geoană, după exit-poll: "Surprinzător și dezamăgitor. Celor mai tineri vreau să le dau ștafeta"
Șoșoacă despre Călin Georgescu: E un...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat /...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Rezultate BEC, se numără voturile. Răsturnare de situație
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a ales...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Două țări și-au unit forțele comerciale și vor să cucerească Europa