Prima pagină » Știri » Utilizatorii de Internet, din ce în ce mai predispuși să își vândă datele personale. Care este prețul unor astfel de informații

Utilizatorii de Internet, din ce în ce mai predispuși să își vândă datele personale. Care este prețul unor astfel de informații

Utilizatorii de Internet, din ce în ce mai predispuși să își vândă datele personale. Care este prețul unor astfel de informații
Peste jumătate dintre utilizatorii de Internet (56%) consideră că păstrarea dreptului la intimitate absolută în lumea digitală este imposibilă, iar unii ar alege chiar ei să-și vândă datele personale online, unor necunoscuți, dacă ar primi bani în schimb, arată un studiu Kaspersky.

În ciuda consecințelor palpabile asociate cu utilizarea necorespunzătoare a datelor cu caracter personal, unul din cinci respondenți (18%) și-ar sacrifica bucuros viața privată și ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit. Mai mult, peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private. Având în vedere tendința ca utilizatorii de Internet să-și comunice datele private dacă primesc ceva în schimb, această abordare cu beneficii pe termen scurt poate duce la pagube mai importante pe termen lung.

Compania arată că datele comunicate de bună voie online s-ar putea să aibă efecte greu de imaginat, distrugând reputații și cariere. Devine tot mai frecventă situația în care angajatorii și potențialii angatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram și Facebook, pentru a verifica dacă personalul și candidații au o reputație bună și nu aduc prejudicii companiei. Angajații înșiși trebuie, de asemenea, să fie atenți să nu dezvăluie prea mult despre ei și despre locurile lor de muncă pe rețelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conținut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conținutului postat online.

Studiul Kaspersky Lab a arătat că peste un sfert (26%) dintre respondenți și-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimțământul lor – ajungând la aproape o treime (31%) în rândul persoanelor cu vârste între 16 și 24 ani. Consecințele au fost numeroase și variate, peste o treime (36%) simțindu-se stresați din acest motiv. Procentul celor stresați se ridică la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani, o persoană din cinci (21%) a suferit pierderi financiare, în timp ce un sfert dintre respondenți (25%) au fost deranjați de mesaje spam și de reclame.

Aceste consecințe vin în ciuda faptului că mulți dintre noi iau măsuri pentru păstrarea informațiilor confidențiale sau pentru a-i împiedica pe alții să acceseze date personale și confidențiale. 62% dintre persoane își protejează dispozitivele cu o parolă pentru a păstra confidențialitatea informațiilor. O treime (35%) verifică și modifică periodic setările de confidențialitate pe dispozitivele, serviciile și aplicațiile pe care le utilizează (ajungând la 42% dintre persoanele din categoria de vârstă 16-24 de ani și la puțin peste un sfert (28%) dintre cei de peste 55 de ani); un sfert (25%) își acoperă camerele web pentru ca datele lor să rămână private, iar unul din cinci bărbați (21%) criptează datele, comparativ cu doar una din zece (11%) femei.

„Nu trebuie să cauți prea mult pentru a vedea cum pot fi folosite abuziv datele personale, într-o varietate de scenarii, dintr-o varietate de motive”, explică Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. „Printre exemple se numără scurgerea de date de la Marriott din 2018, care a afectat 500 de milioane de clienți, iar mulți au devenit victime ale fraudei de identitate din acest motiv, sau momentul când terminalele de la casă ale retailer-ului Forever 21 au expus informații despre cardurile clienților. Sau cazul recent al unui muzician a cărui fostă iubită i-a folosit contul de e-mail pentru a renunța la o bursă de muzică în încercarea de a-l împiedica să plece din Montreal. Câteva obiceiuri digitale sănătoase și o conștientizare cu privire la importanța confidențialității în mediul online și a modului în care vă puteți proteja vă pot împiedica să vă compromiteți datele. Confidențialitatea datelor este și ar trebui să fie posibilă pentru toată lumea. Secretele pot rămâne în siguranță și pierderea datelor nu ar trebui să fie un lucru la care ne așteptăm, ci o excepție. O soluție formată dintr-un produs de securitate și câteva măsuri practice poate reduce la minimum amenințările și păstra datele online în siguranță.”

 

Citește și