Prima pagină » Știri » Velierele „Simina” și „Benga” au fost câștigătoarele Regatei BMW-Beneteau din 19-21 iulie desfășurate la Mangalia. Galerie Foto

Velierele „Simina” și „Benga” au fost câștigătoarele Regatei BMW-Beneteau din 19-21 iulie desfășurate la Mangalia. Galerie Foto

Velierele
Velierele "Simina" și "Benga" au fost câștigătoarele Regatei BMW-Beneteau la categoria "race" respectiv "cruise", un concurs desfășurat între 19 și 21 iulie la Mangalia organizat de Life Harbour, una dintre cele mai mari marine private din România, împreună cu NauticLife, unul dintre cei mai mari operatori de pe piața de ambarcațiuni din România, cu sprijinul mediatic al Ziarului Financiar și susținerea Alpha Bank România.

Velierele „Simina” și „Benga” au fost câștigătoarele Regatei BMW-Beneteau la categoria „race” respectiv „cruise”, un concurs desfășurat între 19 și 21 iulie la Mangalia organizat de Life Harbour, una dintre cele mai mari marine private din România, împreună cu NauticLife, unul dintre cei mai mari operatori de pe piața de ambarcațiuni din România, cu sprijinul mediatic al Ziarului Financiar și susținerea Alpha Bank România.

GALERIA FOTO integrală în Ziarul Financiar

Evenimentul este parte a Cupei McCANN, competiție cu cel mai mare grad de anvergură din România din acest an, organizată de Yacht Club Regal Roman, cel mai vechi club de yachting din România, Black Sea Sailing, asociația proprietarilor de ambarcațiuni  și Life Harbour-NauticLife.

Velierul „Simina”, deținut de firma SYV Investment Company, a fost condus de skipper-ul Iulia Fulicea, iar „Benga” a fost condus de proprietarul său, Ionuț Iliescu. La categoria „race” intră veliere mai ușoare și mai rapide, făcute special pentru concursuri, care pot atinge și 10 noduri. Un nod înseamnă o viteză de o milă marină pe oră, adică 1,852 km pe oră, deci 10 noduri înseamnă o viteză de circa 18,5 km pe oră. La „cruise” intră velierele mai mari sau mai grele, construite pentru croaziere.

Pe locurile doi și trei la categoria „race” au fost velierul „Alexandra”, deținut de firma Satel Consulting și condus de Mihael Neagu și velierul Farrfalina, deținut de Noli Mirko și condus de skipperul Mihai Făgărășan.

La categoria „cruise”, locurile doi și trei au fost ocupate de „Iris”, deținut de firma Nautic Line International și condus de Bogdan Voinescu si „Tortuga”, cu proprietar și skipper Laurențiu Balcan. Primii trei clasați la fiecare din cele doua clase de concurs au primit cupe, medalii, diplome și premii in echipamente electronice de sailing.

Cursele au avut loc sâmbătă, 20 iulie 2013 și duminică 21 iulie 2013, în zona litorală dintre Vama Veche și Capul Tuzla. Traseele curselor  au avut lungimi cuprinse între 3 și 30 de mile marine. Au participat 17 veliere la clasa „cruise” și 10 la clasa „race”. La categoria „race” velierul „Ann”, deținut de omul de afaceri George Copos și condus în această regată de skipperul Arthur Sahaghian, a ocupat locul șase. Fiecare velier a avut între cinci și 10-12 oameni în echipă.

Regatta BMW-Beneteau s-a desfășurat sub sistem de rating ORC  și  a fost arbitrată în premieră de un judecător internațional,  Emilio Feliu Serra (Italia), membru al RYA (Royal Yachting Association).

Cupa McCann – Erickson este competiția cu cel mai mare grad de anvergură din România din acest an. Aceasta include cinci regate, desfășurate în perimetrul Vama Veche și Platformele de foraj marin, având ca puncte intermediare Marina Eforie Nord, Portul Tomis și Marina LifeHarbour Limanu. 

LifeHarbour Limanu, marină situată în singurul estuar al Mării Negre, aflat la sud de Mangalia, oferă servicii integrate de yachting, sailing training și lodging și este deținută de Mihai Marcu, acționar la cel mai mare operator de servicii medicale din România, Medlife.

Următoarele  2 regate parte a Cupei McCANN vor avea loc în lunile august, respectiv septembrie, după cum urmează:

15.08 – 18.08 Regata Ziua Marinei – Constanta / Eforie / Mangalia – YCRR & NL

31.08 – 01.09 Regata Callatis – Mangalia / Eforie – BSS & Primaria Mangalia

Citește și