Regulamentul apare într-un cod de conduită, lansat săptămâna aceasta și asumat de cele mai multe companii care se ocupă cu recuperarea datoriilor, informează știrileprotv.ro.
Milioane de români primesc asemenea telefoane de la recuperatori și pe viitor, aceștia vor putea să-i contacteze doar de două ori pe săptămână, de luni până vineri între 8 dimineața și 9 seara, iar sâmbătă între 9 dimineața și 14 după amiaza.
De asemenea, recuperatorii trebuie să le vorbească frumos datornicilor, atunci când le bat la ușă pentru a le cere socoteală pentru zilele de întârziere.
„Din punctul nostru de vedere convorbirile ar trebui sa aiba un caracter profesionist, sa oferim informatii concrete, certe, transmitem termenii contractualai. O amenintare ca si exemplu poate fi prezentarea unei consecinte ce nu apare in contractul de credit semnat”, a declarat directorul juridic al unei firme de recuperare creanțe.
Totodată, plicurile trimise prin Poștă nu vor mai avea însemnări care să indice faptul că scrisoarea e despre o datorie a destinatarului. Actualmente, activitatea de recuperare a datoriilor nu este reglementată și la Protecția Consumatorului sunt înregistrate numeroase reclamații.
„Ei suna, recuperatorii de creante, suna si la ore tarzii: la ora 12 noaptea, la ora 10 noaptea, suna vecinii, afis in fata blocului, sunat angajatorul, angajatorul ca sa il intimideze pe angajat ca sa isi plateasca darile”, a precizat Marius Alexandru Dunca, președintele ANPC.