Prima pagină » Știri » Veste proastă pentru ȘOFERI. Sunt vizate autovehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone. Cât va ajunge să coste ROVINIETA

Veste proastă pentru ȘOFERI. Sunt vizate autovehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone. Cât va ajunge să coste ROVINIETA

Ministerul Transporturilor a trimis spre dezbatere publică un proiect de act normativ prin care propune ca transportatorii rutieri de marfă care folosesc autovehicule cu o greutate mai mare de 3,5 tone să plătească tarife mai mari la rovinietă dacă vor să circule pe drumurile publice, potrivit OG nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.

Proprietarii de vehicule între 3,5 și 12 tone vor plăti mai mult pentru roviniete, arată un proiect normativ postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, iar Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – estimează, miercuri, că vor fi afectați peste 30.000 de utilizatori.

„Proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale afectează cel mai mult cele peste 30.000 de autovehicule de transport marfă cu masă maximă autorizată între 3,5 tone și 12 tone (cu maximum 3 axe, inclusiv) din România”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Proiectul de Ordonanță de Urgență (OG nr. 15/2002) prevede dublarea tarifelor rovinietei pentru autovehiculele care au între 3,5 tone și 7,5 tone, până la 600 de euro cuTVA inclus pe 12 luni, de la 320 de euro cât este în prezent.

În contiuare, rovinieta pentru 90 de zile va ajunge la 171 de euro cu TVA inclus, de la 92 de euro în prezent.

De asemenea, tarifele pentru rovinieta de o zi vor fi de 12 euro cu TVA inclus pentru toate vehiculele mai grele de 3,5 tone.

Pentru ca proiectul de act normativ să intre în vigoare trebuie să fie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

Rovinieta reprezintă tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. Această taxă trebuie plătită pentru a putea circula pe drumurile publice dn afara localităților. În caz contrar se plătesc amenzi.

Citește și