Premierul Victor Ponta a anunțat, marți, că a fost înștiințat de către ministrul Dan Șova că de miercuri încep negocierile pentru încheierea contractului de construcție a autostrăzii Comarnic – Brașov.
Ponta a spus, totodată, că negocierile pentru centura Sud a Capitalei și cele pentru autostrada Pitești – Craiova sunt în fază avansată.
„Domnul Șova m-a înștiințat că practic de mâine (miercuri – n.r.) încep negocierile care trebuie să finalizeze contractul pentru Comarnic – Brașov. La fel, suntem în fază avansată cu centura Sud a Bucureștiului și cu autostrada Pitești – Craiova. Deci, partea de infrastructură categoric trebuie îmbunătățită”, a spus premierul.
CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China și a trei asocieri de firme pentru proiectarea, construcția, finanțarea și operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, printre ofertanți fiind și companiile Vinci și Aktor, care s-au retras din acest proiect în urmă cu trei ani.
Astfel, pe listă s-au înscris compania China Communications Construction și asocierea formată din din firmele Spedition UMB și Tehnostrade, asocierea formată din Vinci, Strabag și Aktor, precum și asocierea formată din Impregilo și Salini.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța)-Aktor (Grecia), a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.
Tronsonul Comarnic-Brașov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.