Violeta Alexandru, președinta PNL București, susține faptul că procesul de închidere a companiilor municipale continuă, însă este unul complex, astfel încât trebuie făcut „hotărâre cu hotărâre”.
Violeta Alexandru a explicat într-o intervenție la B1TV că fiecare companie are specificul ei și pentru fiecare hotărâre „se muncește”. Unele dintre companiile municipale nu vor fi însă desființate.
„Eu sunt un om de acțiune. Dacă aș putea să fac mai repede, aș face, dar trebuie respectate toate termenele legale și lucrurile sunt minuțios pregătite de echipa mea de consilieri generali. Am o echipă foarte bună în primărie. Consilierul general Andrei Badiu, cel care conduce comisia specială pentru monitorizarea activității companiilor municipale, este foarte atent la fiecare proiect de hotărâre de consiliu. Companiile trebuie închise hotărâre cu hotărâre, pentru că fiecare are specificul ei. Pentru fiecare hotărâre se muncește, pentru că nu sunt foarte mulți doritori să ne pună la dispoziție informații ca să putem întemeia respectiva hotărâre de consiliu în mod profesionist”, a declarat Violeta Alexandru.
De asemenea, aceasta a făcut câteva precizări și despre Compania Managementul Transportului.
„Compania Managementul Transportului (…) a închiriat un număr de 13 autoturisme ecologice, pe care le-a băgat într-un parteneriat cu o instituție privată din București, urmează să verificăm care a fost rostul acestei asocieri, respectiv avea închiriate niște mașini pentru depozitarea unor vehicule ridicate de pe domeniul public, lucru care nu s-a întâmplat, dar chiria a continuat să fie plătită. (…) Aici a fost un jaf pe bani pe publici”, a declara deputatul PNL.
Mai multe companii municipale vor fi desființate și vor rămâne doar patru. Cele care au fost înființate legal, deci nu vor fi desființate, sunt: STB, Termoenergetica, Energetica Servicii și Trustul de Clădiri Metropolitane.
„Continuăm. Liberalii, din punctul meu de vedere, se țin de ceea ce ne-am angajat, și anume, de îndată ce ne documentăm suficient, am și declanșat procedura de emitere a hotărârii de consiliu pentru închiderea acestor companii. La fel fac și partenerii noștri de la USR-PLUS. Eu sunt un om care se mișcă puțin mai repede și n-am răbdare să treacă prea mult timp. Am spus că facem un lucru și n-am niciun interes să trag de timp, însă, juridic vorbind, sunt niște pași de făcut în continuare.
Companiile, unele dintre ele, cum este Managementul Traficului, care înseamnă coordonarea semaforizării din București, trebuie să fie regândită, în sensul preluării atribuțiilor de către administrația de profil din cadrul primăriei sau de una dintre cele patru companii care vor rămâne, STB, Termoenergetica, Energetica Servicii și Trustul de Clădiri Metropolitane, care sunt înființate legal. Nu putem lăsa semaforizarea din București fără niciun cadru juridic”, a mai explicat Violeta Alexandru.
De asemenea, aceasta a susținut că aceste companii nu aveau cum să facă performanță, însă există și excepții.
„Le scoatem pe toate la lumină. Primarul general și cu mine am discutat din campania electorală despre acest angajament în fața bucureștenilor. Este la nivelul bunului simț să vezi ce prost a fost managementul în cvasi-majoritatea lor și cum au fost populate de tot felul de prieteni ai PSD. (…) Să zicem că am fi rămas pe acest scenariu, cu aceste companii – era evident că nu puteau face performanță, cu câteva excepții. Este, în schimb, o rețetă clasică de tocat bani publici, de la nivelul managementului, până la această infrastructură de care vorbiți. Din păcate, la mijloc sunt și salariații obișnuiți, care sunt victime în tot acest dezmăț pe bani publici al șefilor acestor companii – repet, cu câteva excepții, ca să fiu corectă până la capăt”, a mai adăugat președinta PNL București.