Prima pagină » Știri » Vremea caldă crește pericolul în Portul Midia, unde nu s-a reușit scoaterea navei pline cu oi: Starea de putrefacție înseamnă mirosuri pestilențiale

Vremea caldă crește pericolul în Portul Midia, unde nu s-a reușit scoaterea navei pline cu oi: Starea de putrefacție înseamnă mirosuri pestilențiale

Vremea caldă crește pericolul în Portul Midia, unde nu s-a reușit scoaterea navei pline cu oi: Starea de putrefacție înseamnă mirosuri pestilențiale
nava Queen Hind-portul Midia
Vremea caldă crește pericolul în Portul Midia, unde nu s-a reușit scoaterea navei pline cu oi, răsturnată în urmă cu două luni. Cei care se ocupă de ranfluare spun că după ce nava va fi adusă la cheu urmează o operațiune unicat, prin care leșurile sunt scoase fără contact uman.

Gabriel Comănescu, administratorul firmei care se ocupă de ranfluare, a vorbit, sâmbătă, despre măsurătorile făcute în apă și în aer și a declarat, presei, că vor apărea probleme dacă nu scad temperaturile.

„Încă nu sunt motive de îngrijorare. Singura îngrijorare care este dacă nu ne ajută Cel de Sus ca temperatura să coboare. Dacă va crește temperatura, starea de putrefacție înseamnă mirosuri pestilențiale, ceea ce e o problemă”, a declarat Gabriel Comănescu.

La Constanța, sâmbătă după-amiaza sunt 14 grade Celsius.

În ceea ce privește modalitatea de scoatere a cadavrelor de animale din epavă, după finalizarea aducerii navei la cheu, Comănescu a spus că toată operațiunea va fi făcută cu mașini, iar scafandrii, care stau în carantină pe o altă navă, nu vor atinge cadavrele de leșurile în putrefacție.

„Pentru noi nu faza unu cu ranfluarea este problema, ci faza doi cu ecarisajul. Pentru că asta este o operațiune unicat. Nu am auzit până acum pe cineva care să facă lifting, ranfluare, dar și ecarisaj. După ce nava va fi adusă pe linia de plutire, urmează să se extragă apa din tancuri, care va fi preluată în tancurile de balast ale navei Big Foot 2, pentru că e vorba de apă care este presupus contaminată. După care nava va fi deplasată în dana 10, urmează să tăiem porțiuni din punțile superioare, pentru a introduce niște minibuldozere cu care scafandrii vor începe practic să ridice cadavrele și să înceapă să le împingă într-o havă, practic o cutie mai mare, care după ce este încărcată, este extrasă cu o macara”, a explicat Comănescu.

Acestea se încarcă în containere speciale, care sunt duse, apoi, pe mașini, iar de aici autoritățile vor escorta camioanele către incineratorul din Tulcea.

„Absolut nimeni nu va atinge, nu va fi contact fizic cu aceste animale aflate în putrefacție. Scafandrii vor fi în carantină pe toată perioada operațiunii. Vor sta la bordul unei alte nave a companiei”, a mai spus Comănescu.

Deocamdată nu se știe exact când va fi reluată operațiunea de scoatere a epavei, oprită, sâmbătă, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății.

Citește și