WHY DON’T YOU COME OVER. Să le răspundem britanicilor. Ziarul The Guardian ne provoacă din nou: Spuneți de ce NU VREȚI SĂ PLECAȚI NICIODATĂ DIN ROMÂNIA
Cotidianul britanic The Guardian își schimbă tonul și îi invită pe români să spună de ce iubesc să trăiască în România, de ce nu ar vrea să-și părăsească niciodată țara și ce le-ar lipsi cel mai mult, dacă ar alege să vină în Marea Britanie. Prezentat într-o categorie specială – guardianwitness – mesajul, lansat miercuri, este prezentat în limba română: „Am dori sa aflam mai mult despre Romania – aratati-ne ce inseamna sa traiesti si sa muncesti in tara dumneavoastra – impartasiti cu noi poze, imagini video si experiente (transcriere exactă -n.r)”, urmat de precizarea că demersul este făcut în contextul discuțiilor despre numărul mare de români care ar urma să vină în Marea Britanie, odată cu ridicarea restricțiilor de muncă la 1 ianuarie 2014: ” Au fost foarte multe discuții legate de probabilitatea ca foarte mulți români să vină în UK după ridicarea restricțiilor (de pe piața muncii -n.r.) de la 1 ianuarie 2014… Am vrea să ne spui de ce iubești să fii cetățean român și de ce nu ai vrea să pleci niciodată”
Vă propunem să le răspundem. Vă îndemnăm, așadar, să vă scrieți cu ajutorul aplicație gândul mesajele, răspunsurile dumneavoastră pentru a le transmite cetățenilor britanici.
Campania „Why don’t you come over”
La începutul acestui an, ziarul britanic lansa o campanie de descurajare a românilor de a veni în Marea Britanie, iar gândul a răspuns atunci cu campania „Why don`t you come over?„. Astăzi cu ocazia zilei de naștere a Prințului Charles, unul dintre cei mai mari admiratori ai României, ne-am hotărât să le răspundem din nou colegilor de la The Guardian și să le transmitem mesajul nostru, postându-l pe site-ul lor. Vezi mai jos afișele
În urmă cu două săptămâni, Prințul Charles vorbea ca un adevărat ambasador al României în lume: „Poate oamenii nu văd asta, dar România este o țară minunată. Aici trăiesc oameni remarcabili, care nu se dau bătuți. Au trăit experiențe îngrozitoare, care i-au afectat foarte mult: cele două războaie mondiale și toate celelalte suferințe trăite de la al Doilea Război Mondial până acum. Acești oameni au trecut prin multe, au văzut multe suferințe, distrugeri, iar viețile le-au fost distruse. Le suntem datori să găsim o cale pentru un viitor mai bun, care să le păstreze cultura, tradițiile și valorile”
Cum au răspuns românii la noul îndemn
Aproape două sute de cititori au răspuns provocării, postând, în numai o zi de la lansarea campaniei, imagini din România și mesaje în secțiune witness dedicată campaniei de către The Guardian. În general, sunt postate imagini cu locuri care merită vizitate în România, cum ar fi Delta Dunării despre care Alina Lupascu spune că este „cel mai fumos loc din lume” sau instantanee de la țară, locurile de departe de civilizație fiind asemuite de IuliaD cu „tărâmul de basm”. Nu lipsesc imaginile cu vulcanii noroioși, unici în Europa, din Bucegi, Brașov, Sibiu și București. De asemenea, românii laudă mâncărurile românești, care nu au gust atât de bun nicăieri în lume.
Care era îndemnul Guardian la începutul anului
La începutul acestui an, mesajul The Guardian era cu totul altul. Cotidianul britanic își invita cititorii să pună în practică ideea guvernului Marii Britanii de a lansa o campanie „Nu veniți în Anglia”, menită a-i descuraja pe români să emigreze.
Afișe din campania The Guardian de la începutul acestui an
Răspunsul Gândul: „Why don’t you come over?”
Gândul a avut un răspuns: „Why don’t you come over?”(„De ce nu veniți la noi?”). Acesta a fost sloganul campaniei gândul, GMP Advertising și Webstyler, căreia românii i s-au alăturat și căreia i-au fost dedicate peste sute de articole în presa din întrega lume, cum ar fi în Financial Times, Associated Press, BBC News, Huffington Post, Reuters, ZDF, Daily Mirror, The Independent, El Mundo, The World și BBD Lincolnshire. Subiectul a ajuns și în Time, devenind prima campanie românească depre care scrie faimoasa publicație. După ce i-a invitat pe britanici să vină în România, mii de români făcând afișe cu mesajul lor, le-a oferit canapele și locuri de muncă, campania „Why don’t you come over?” s-a încheiat cu mesajul românilor către premierul David Cameron, care a fost publicat luni, 11 februarie 2013, în The Guardian.
Campania Gândul „Why don’t you come over”, a fost premiată cu aur la AdStars 2013, a câștigat Grand Prix-ul la categoria „Digital Campaigns”, la festivalul Golden Drum 2013 de la Portoroz (Slovenia) și a s-a impus la categoriile„Viral Non-Video” și”Art, Culture, Media and Entertainment” la Internetics.
Iată aici câteva dintre afișele campaniei „Why don’t you come over?”:
Cum răspundem astăzi Guardian
Astăzi cu ocazia zilei de naștere a Prințului Charles, unul dintre cei mai mari admiratori ai României, ne-am hotărât să le răspundem din nou colegilor de la The Guardian și să le transmitem mesajul nostru.
În urmă cu două săptămâni, Prințul Charles vorbea ca un adevărat ambasador al României. „Poate oamenii nu văd asta, dar România este o țară minunată. Aici trăiesc oameni remarcabili, care nu se dau bătuți. Au trăit experiențe îngrozitoare, care i-au afectat foarte mult: cele două războaie mondiale și toate celelalte suferințe trăite de la al Doilea Război Mondial până acum. Acești oameni au trecut prin multe, au văzut multe suferințe, distrugeri, iar viețile le-au fost distruse. Le suntem datori să găsim o cale pentru un viitor mai bun, care să le păstreze cultura, tradițiile și valorile. (…) Unul din motivele pentru care întotdeauna mi-a făcut mare plăcere să revin în România este frumusețea naturală extraordinară a peisajelor sale și a pădurilor sălbatice virgine din Munții Carpați”, spunea Prințul Charles.