„Wizz Air confirmă că a revizuit procedurile care țin de cockpit-ul aeronavei și introduce o nouă procedură care asigură faptul că niciodată cockpit-ul nu va fi operat de o singură persoană. Dacă unul dintre piloți va părăsi cockpit-ul, va fi înlocuit de un însoțitor de zbor. Noua procedură a fost deja agreată de Autoritatea Aviatică Civilă din Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtător de cuvând Wizz Air.
Compania aeriană operează o flotă de 55 de aeronave Airbus A320 de la 19 baze, pe 360 de rute care asigură legătura între 110 destinații din 37 de țări. În România, Wizz mai operează pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Târgu Mureș, Arad, Sibiu și Iași.
De asemenea, Tarom a comunicat că manualul de operațiuni al companiei prevede astfel de instrucțiuni cu privire la accesul și ieșirea din cabina de pilotaj în timpul zborului.
„Politica Tarom este că niciodată nu rămâne o singură persoană în cabina de pilotaj. Dacă un membru al echipajului de zbor părăsește cabina în timpul zborului, acesta trebuie să solicite unui membru al echipajului de cabină să-l înlocuiască în cabină până la întoarcere”, se arată într-un comunicat al Tarom.
Tarom a fost înființată în 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Compania operează peste 50 de destinații proprii și deservite de parteneri și deține o flotă care cuprinde 24 aeronave Airbus, Boeing și ATR.
Ca reacție la evoluțiile în ancheta privind Germanwings, compania low-cost Norwegian Air Shuttle a introdus o măsură similară, respectiv obligativitatea prezenței permanente a două persoane în cabina de pilotaj a avioanelor comerciale.
Noua regulă este conformă cu legislația din Statele Unite. În Statele Unite, un însoțitor de bord este obligat să intre în carlingă cât timp unul dintre cei doi piloți al unui zbor comercial a ieșit.
În Uniunea Europeană, procedurile permit ieșirea unui pilot scurt timp din carlingă, fără a intra alt membru al echipajului.
Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri și șase membri ai echipajului, s-a prăbușit marți dimineață într-o zonă muntoasă din sudul Franței. Potrivit procurorului din Marsilia, copilotul a refuzat să-i deschidă ușa pilotului și a acționat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenție de a distruge acest avion.