Zece milioane euro pentru îmbunătățirea imaginii românilor în Italia și Spania

Publicat: 15 02. 2012, 11:56
Actualizat: 21 07. 2012, 11:30
Agenția pentru Strategii Guvernamentale (ASG) va cheltui o sumă estimată la 36 milioane lei (9,9 milioane euro) cu o campanie de comunicare în Italia și Spania, având ca scop îmbunătățirea percepției României și a comunităților de români.

Agenția pentru Strategii Guvernamentale (ASG) va cheltui o sumă estimată la 36 milioane lei (9,9 milioane euro) cu o campanie de comunicare în Italia și Spania, având ca scop îmbunătățirea percepției României și a comunităților de români.

Campania, denumită "Români în Europa", prevede inclusiv elaborarea unui proiect de consultanță privind modul de prevenire și gestionare a situațiilor de criză în care sunt implicați cetățeni români de pe teritoriul Italiei și Spaniei.

Un studiu sociologic referitor la comunitatea românească în Italia, realizat de Institutul Metro Media Transilvania pentru Agenția de Strategii Guvernamentale în perioada 20 noiembrie-15 decembrie 2007, la nivelul a 1.066 persoane de peste 17 ani din 20 de regiuni ale Italiei, indică, printre altele, o frecvență ridicată a actelor de denigrare și amenințare a emigranților români prin injurii adresate în mijloacele de transport în comun, inscripții cu caracter denigrator pe clădiri și ziduri, precum și legitimarea acestora de către carabinieri doar pentru că sunt români (14%). Majoritatea românilor din Italia consideră că presa italiană a prezentat tendențios cazul "Romulus Mailat", acuzat că a ucis un cetățean italian, și intenționează să revină definitiv în țară în cel mult doi ani, în principal pentru a achiziționa sau construi o locuință, conform studiului.