Zeci de instituții și familii din Bacău au făcut plângeri la adresa E.ON după distrugerea unor electronice

Publicat: 23 01. 2015, 21:13
Actualizat: 03 12. 2019, 20:17

E.ON Energie România va face o anchetă în localitatea băcăuană Răchitoasa, după ce zeci de familii și instituții publice au reclamat că le-a fost distrusă aparatura electronică și electrocasnică din locuințe sau birouri din cauza unor probleme apărute în rețelele de distribuție a energiei electrice, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Plângerile păgubiților din Răchitoasa au fost centralizate la primăria din localitate, prin acestea solicitându-se acordarea de despăgubiri pentru distrugerile provocate. Pe lângă computere și monitoare, șocul de tensiune a distrus combine frigorifice, televizoare sau mașini de spălat.

„La unul din transformatoarele din sat s-a ars nulul și astfel a băgat o supratensiune pe fază care a ars aparatura populației, inclusiv la noi la primărie, la liceu și la mai mulți agenți economici. Am depus tabelul cu plângeri la E.ON și ne-au spus că săptămâna viitoare vor trimite o echipă de evaluare. Deocamdată, problema este în curtea lor și, dacă problema nu se va rezolva favorabil pentru noi, atunci urmăm pașii legali și vom merge până la a ne adresa justiției”, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX primarul comunei Răchitoasa, Ovidiu Adrian Ivanciu.

Reprezentanții E.ON Moldova au anunțat că, la fel ca în toate cazurile similare, se va respecta procedura legală, urmând a trimite o comisie de analiză la Răchitoasa.

„Despăgubirile pentru aparatura electrocasnică deteriorată se acordă în baza condițiilor stabilite de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), care se regăsesc și în contractele de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii vor fi despăgubiți pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcționarea necorespunzătoare a rețelei electrice de distribuție, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Consumatorii care consideră că au fost afectați în urma unor incidente în rețelele electrice de distribuție prin defectarea aparaturii electrocasnice trebuie să anunțe în scris furnizorul de energie electrică în termen de cinci zile lucrătoare de la data producerii incidentului sau de la data luării la cunoștință a incidentului”, a precizat responsabilul mass-media din cadrul E.ON Energie România, Sorin Munteanu.

Potrivit acestuia, cei care au făcut reclamații în termenul legal vor primi rezultatul analizei privind acordarea sau neacordarea de despăgubiri în cel mult 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii în scris.