Apple și-a cerut scuze pentru reclama controversată la noul iPad Pro. Aceasta a declanșat un val de critici din partea actorilor și a altor profesioniști din lumea cinematografică.
În această reclamă, instrumente muzicale şi alte obiecte reprezentând creativitatea umană sunt zdrobite şi înlocuite de noua tabletă.
„Scopul nostru este de a sărbători întotdeauna nenumăratele moduri în care utilizatorii se exprimă şi îşi aduc ideile la viaţă prin intermediul iPad. Am dat rateu cu acest videoclip şi ne pare rău”, a relatat revista Ad Age citând producătorul de iPhone.
Reclama intitulată „Crush” are peste un milion de vizualizări pe canalul Apple de YouTube şi a fost distribuită de CEO-ul Tim Cook pe reţeaua socială X.
Ea prezintă o varietate de instrumente şi obiecte care reprezintă creaţia umană, cum ar fi un aparat de fotografiat, o chitară, un pian şi vopsea distruse de către un concasor industrial.
Apoi, la ridicarea concasorului iese la iveală noul iPad, simbolizând multitudinea de posibilităţi pe care le oferă acest produs, mai subţire, scrie Agerpres.
„Iată noul iPad Pro: cel mai subţire produs pe care l-am creat vreodată, cel mai avansat ecran pe care l-am produs vreodată, cu puterea incredibilă a cip-ului M4. Imaginaţi-vă toate lucrurile pe care le va crea”, a spus CEO-ul Apple, Tim Cook.
Numeroase voci au criticat în mediul online reclama, catalogând-o drept insensibilă şi o abatere nedorită de la poziţionarea istorică a mărcii companiei ca fiind nonconformistă, prietenoasă cu oamenii şi un antidot la o lume distopică, incoloră.
Într-o postare pe reţeaua X, actorul britanic Hugh Grant a declarat că reclama prezenta „distrugerea experienţei umane, mulţumită Silicon Valley”.
The destruction of the human experience. Courtesy of Silicon Valley. https://t.co/273XB3CfnF
— Hugh Grant (@HackedOffHugh) May 8, 2024
Actorii şi scenariştii de la Hollywood au intrat în grevă timp de câteva luni, cerând în special protecţia împotriva AI generative.