Prima pagină » Tehnologie » Mulți profesori riscă să devină șomeri în următorii ani după un experiment de succes cu AI, efectuat într-un liceu privat din Londra

Mulți profesori riscă să devină șomeri în următorii ani după un experiment de succes cu AI, efectuat într-un liceu privat din Londra

Mulți profesori riscă să devină șomeri în următorii ani după un experiment de succes cu AI, efectuat într-un liceu privat din Londra

David Game College, un colegiu privat situat în centrul Londrei, a lansat acum șase luni un proiect inovator: pregătirea elevilor pentru examene cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), fără implicarea directă a profesorilor. Această inițiativă, prima de acest fel din Regatul Unit, a stârnit discuții și controverse în mediul academic.

În cadrul proiectului, șapte elevi care se pregătesc pentru examenele GCSE sunt ghidați de o platformă AI care le monitorizează progresul și le oferă feedback personalizat. John Dalton, directorul adjunct al colegiului, susține că AI poate evalua cunoștințele elevilor cu o precizie superioară față de un profesor cu pregătire medie. De asemenea, poate să le depisteze mai eficient lacunele în învățare.

Platforma oferă și informații despre obiceiurile de studiu ale elevilor, permițând o abordare mai adaptată nevoilor individuale. În locul profesorilor tradiționali, elevii sunt asistați de „antrenori pedagogici”, care îi ajută să navigheze prin sistemele AI și să dezvolte competențe non-tehnice, cum ar fi abilitățile de dezbatere. Dalton consideră că această transformare a învățământului prin AI este inevitabilă și că David Game College dorește să fie în fruntea acestei revoluții.

Cu toate acestea, proiectul este privit cu scepticism de către unii experți. Rose Luckin, profesoară la Universitatea UCL din Londra și specialistă în utilizarea AI în educație, se întreabă dacă AI poate preda eficient materii complexe precum matematica, biologia sau fizica. De asemenea, ea exprimă îndoieli cu privire la capacitatea acestui sistem cu AI de a înlocui interacțiunile sociale și educația informală care au loc într-o clasă de școală tradițională.

Un alt aspect controversat este costul proiectului. Taxele anuale pentru participarea la acest program sunt de 27.000 de lire sterline (circa 32.120 euro), semnificativ mai mari decât media școlilor private din Marea Britanie. Luckin subliniază că această inovație ar putea crea o inegalitate în accesul la educație, deoarece nu toți elevii își pot permite astfel de tehnologii.

În ciuda scepticismului, unii elevi, precum Massa Aldalate, o elevă de 15 ani, sunt încântați de program. Ea consideră că AI este mai eficientă în atingerea obiectivelor academice și apreciază logica și structura cursurilor oferite.

Proiectul David Game College reprezintă un pas îndrăzneț către viitorul educației, dar ridică și întrebări importante despre rolul profesorilor, accesul la tehnologie și impactul social al acestor schimbări. Cum va evolua această inițiativă și ce lecții vor fi trase din ea rămân subiecte de dezbatere în comunitatea academică.

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a promis la jumătatea lunii ianuarie că va face din Regatul Unit „liderul mondial” în domeniul AI, iar președintele american Donald Trump a anunțat marți o investiție din sectorul privat de până la 500 de miliarde de dolari pentru a finanța infrastructura pentru inteligența artificială.  OpenAI, creatorul ChatGPT, SoftBank și Oracle plănuiesc o asociere în participațiune denumită „Stargate”, care va putea construi centre de date și va crea peste 100.000 de locuri de muncă în Statele Unite.


Sursa Foto: Shutterstock

Citește și: Amenințările AI în următorii 20 ani: De la Deepfake la supremația roboților

 

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și