Heineken și Bodega s-au aliat cu Human Mobile Devices (HMD) pentru a realiza și produce „telefonul plictisitor” (boring phone). Ei speră că un aparat care are caracteristici tehnologice reduse va încuraja conexiunile offline dintre oameni. Astfel, acest telefon ar urma să deconecteze oamenii de internet și tehnologie și să îi aducă mai aproape de cei din preajma lor.
„Telefoanele inteligente sunt prea interesante, ia-ți telefonul plictisitor”, este sloganul cu care acest parteneriat își face reclamă.
Pentru a permite interacțiunile sociale neîntrerupte, telefonul are un design inspirat din anii 2000 și funcționează doar cu funcții de bază, cum ar fi apelurile și SMS-urile. Studiile comandate de Heineken arată că smartphone-urile distrag atenția tinerilor în timpul interacțiunilor sociale și că mulți suferă de „doom scrolling”.
„Când am creat «The Boring Phone», ne-am întors la origini, la o tehnologie elementară, pentru a-i ajuta pe oameni să aibă parte de conexiuni adevărate la o bere în oraș, fără să fie distrași de notificările constante de pe telefoane.”
Nabil Nasser, Global Head Heineken
Lansarea va avea loc la Milan Design Week, oferind participanților ocazia de a testa „The Boring Phone” și de a afla despre beneficiile „consumului moderat” de tehnologie.
În luna iunie a acestui an va urma și lansarea unei aplicații care va transforma smartphone-urile în „telefoane plictisitoare”. Aplicația este destinată celor care nu vor putea pune mâna pe un device de tip „boring phone”, ca alternativă.
„Smartphone-urile pot fi prea interesante, așa că am vrut să proiectăm unul plictisitor. Am fost foarte inspirați de ascensiunea Newtro (n.r. New + Retro, cultură ce prinde amploare în internațional) și am vrut să reinterpretăm o legendă culturală din trecut, pe care unii tineri s-ar putea să nu o fi experimentat. Abia așteptăm să vedem reacția la The Boring Phone.”
Oliver Mak, co-fondator Bodega
Totuși, ideea nu este însă tocmai nouă. O companie din Noua Zeelandă oferă telefoane plictisitoare dinainte de pandemie, iar numele produsului este același. Cei din Noua Zeelandă promit același lucru – detașare de tehnologie având o listă minimalistă de aplicații care rulează.
Rămâne de văzut dacă acest concept (boring phone) va putea fi înregistrat sau va deveni un nume generic, așa cum este în prezent cel de „smartphone”.
Captură video: România TV