Un sucevean și-a comandat online un telefon mobil. Când a sosit coletul la locker și l-a deschis, a găsit bucăți de carton și polistiren. Nu este singurul client pățit.
Zilnic, Inspectoratul de Poliţie Suceava primește reclamații despre înșelăciuni online. Clienții se plâng că primesc produse de calitate îndoielnică sau care nu corespund descrierii de pe site-ul vânzătorului. De multe ori, produsele nu mai ajung la destinatar.
Un sucevean care a comandat un telefon mobil pentru suma de 200 lei a găsit doar bucăți de carton și polistiren în colet. Un părinte i-a cumpărat copilului său de 9 ani o jucărie de tip dronă, în valoare de 300 lei. N-a găsit în coletul respectiv decât un robot din plastic, de o valoare mult „inferioară”. O femeie de 73 ani a comandat un aparat care măsoară glicemia la prețul de 250 lei. A primit un aparat care nu corespundea descrierii de pe site.
Polițiștii le recomandă consumatorilor să fie precauți când comandă de pe internet și să nu plătească niciodată în avans. De asemenea, clienții trebuie să citească cu atenție sursa de comercializare, să se informeze despre distribuitori, să citească recenziile, să evite operatorii economici care afișează date de contact incomplete și descrieri cu greșeli gramaticale. În eventualitatea achiziționării produsului dorit, trebuie întotdeauna să păstreze documentele referitoare la plata online, este o altă recomandare a poliției, potrivit Observatorul.
Sursa Foto Ilustrativ: Profimedia