Documentarul va avea premiera în România pe Discovery Channel în această primăvară, iar difuzarea mesajelor comerciale va fi întreruptă pe toată durata difuzării. Mai multe detalii despre această producție vor fi disponibile în perioada următoare.
Acest documentar își propune să prezinte în ordine cronologică faptele unanim recunoscute care s-au petrecut în noaptea respectivă în clubul bucureștean, evenimentele fiind relatate din perspectiva martorilor care au participat la ele.
„Ca povestitor apreciat și urmărit la nivel mondial, este parte din misiunea Discovery să ofere telespectatorilor săi producții relevante despre evenimente cu impact major la nivelul societății, mai ales atunci când există și o componentă educativă. În acest caz, considerăm că povestea din Colectiv merită și trebuie spusă, pentru a avea o imagine cât se poate de cuprinzătoare asupra faptelor petrecute în noaptea respectivă. Programul la care lucrăm va fi unul descriptiv și se va concentra exclusiv pe filmul evenimentelor din 30 octombrie, încercând să ofere o perspectivă de ansamblu asupra tragediei. Ne dorim ca producția să fie o radiografie obiectivă, bazată pe mărturiile celor prezenți la fața locului și pe informațiile confirmate deja de autorități”, a declarat Paul Welling, Head of Channels, Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa).
Documentarul este comisionat de către Discovery Networks, prin producătorul executiv Charlotte Reid, unei echipe românești de producție condusă de Mihai Predescu, un veteran al industriei de profil, cu mai bine de 20 de ani de experiență în domeniul producției TV internaționale, după cum informează televiziunea.
De asemenea, consultant al proiectului va fi Nick Allder, un expert internațional în efecte speciale și probleme ce țin de siguranță, multiplu premiat pentru producții precum „Alien” (1979) și „Al cincilea element” (1997).
Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonați în peste 220 de țări și teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-și satisface curiozitatea prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Turbo/Velocity și OWN: Oprah Winfrey Network.
Discovery controlează Eurosport, liderul pan-regional în conținut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. De asemenea, Discovery este un furnizor important de produse și servicii educaționale în școli, prin intermediul Discovery Education, și deține un portofoliu divers de servicii media digitale, printre care Discovery Digital Networks. În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 18 branduri Discovery ajung la peste 536 de milioane de abonați din 109 țări și teritorii, fiind difuzate în 21 de limbi.