Anxietate de sezon: 40% dintre italieni suferă de „notripfobie”, teama de a nu-și fi rezervat încă vacanța

Publicat: 22 05. 2024, 20:07

Aproape jumătate din locuitorii din Peninsulă sunt stresați că nu și-au planificat călătoriile încă, un trend care a fost catalogat drept „notripfobie”.

Observatorul privind trendurile estivale realizat de PiratinViaggio, o platformă online dedicată sectorului  turistic, este sursa care a dat un nou nume acestui trend, relatează Corriere della Sera. Membrii generației Z sunt cei mai afectați de acest tip de anxietate, arată sursa citată.

Termenul „notripfobie” poate părea obscur la prima vedere, dar în realitate trebuie doar să fie descompus pentru a-i înțelege semnificația: no-trip-phobia (fără – călătorii -fobie – eng), teama de a nu avea nicio călătorie planificată, chiar în era internetului, de a nu o putea rezerva la timp.

Este un subiect deosebit de actual în aceste săptămâni de primăvară, cel mai popular pentru planificarea vacanțelor de vară. Astfel, conform datelor din Observatorul tendințelor estivale al PiratinViaggio, 40% dintre italieni suferă de acest tip de anxietate, cu o incidență care se ridică la 53% în Generația Z.

Marea învinge, urmată de destinațiile externe

Astfel, arată sursa citată, nu este de mirare că în Italia, doar 6% dintre călători apelează la soluții de ultimă oră, așa-numitele „last minute”. Dimpotrivă, o persoană din trei se mișcă înainte cu 3-6 luni (de obicei baby boomers). Marea este destinația regină, cu 68% din preferințe, în timp ce la destinațiile specifice, străinătatea este în prezent mai atractivă decât Italia. De fapt, 65% dintre participanții la sondaj au declarat că vor pleca peste graniță, în special în alte țări cu vedere la Marea Mediterană precum Grecia, Spania și Croația. În afara Europei, se remarcă Asia și Africa, conduse, respectiv, de Japonia și Tunisia.

Bugetul standard

În termeni generali, aproape 9 din 10 dintre italieni (87%) se pregătesc să plece între iunie și septembrie, august în fruntea clasamentului lunar (38%). Cât priveşte durata sejururilor, 40% dintre turişti vor opta pentru sejururi de o săptămână: dublu faţă de sejururile „hit and run” sau mai lungi de două săptămâni.

La capitolul cheltuieli, peste 6 din 10 persoane vor rămâne sub 1.500 de euro inclusiv mijloace de transport (în primul rând avioane, alese în 66% din cazuri), cazare și extra. Doar 6% din cei chestionați spun că vor depăși 3.000 de euro, arată sursa citată.

În sfârșit, sondajul a urmărit și care sunt partenerii de călătorie: 44% vor pleca doar cu sufletul pereche, 31% cu membrii familiei și 17% cu prietenii. Interesul pentru vacanțe atât singur, cât și în cadrul unor grupuri organizate este în scădere.